کدام بانک ها وام مسکن حمایتی می‌دهند؟

کدام بانک ها وام مسکن حمایتی می‌دهند؟

قرار است 360 هزار میلیارد تومان بودجه وام مسکن حمایتی از طریق 27 بانک و موسسه اعتباری به متقاضیان داده شود که بانک مسکن با سهمیه 63 هزار میلیارد تومانی بیشترین سهم را دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس قانون جهش تولید مسکن و تصمیمات گرفته شده در شورای پول و اعتبار سقف وام مسکن در تهران 450 میلیون تومان و شهرهای بالای 1 میلیون نفر جمعیت 400 میلیون تومان ست.

همچنین برای متقاضیان مراکز استان 350 میلیون تومان، سایر شهرهای کشور 300 میلیون تومان و ساکنان روستاها 250 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

اقساط این وام 20 ساله و نرخ سود آن 18 درصد است، اما به گفته معاون وزیر نرخ سود برای برای دهک‌های درآمدی پایین وابسته به استطاعت و توان مالی کمتر است.

این تسهیلات روز گذشته از سوی بانک مرکزی به سایر بانک‌ها ابلاغ و همچنین مشخص شده که هر بانک چقدر ظرفیت دارد. براساس اعلام بانک مرکزی 27 بانک و موسسه اعتباری باید وام مسکن پرداخت کنند.

بیشترین سهم از آن بانک مسکن است، سهمیه این بانک 63 هزار میلیارد تومان است. دو بانک ملت و صادرات ایران نیز هر کدام با ظرفیت 42 هزار میلیارد تومانی پس از بانک مسکن بیشترین سهمیه را دارند. کمترین سهیمه را نیز موسسه اعتباری نور است که ظرفیت پرداخت سه میلیارد تومان وام مسکن حمایتی دارد.

بانک‌های تجارت، ملی، سپه، پست بانک و رفاه کارگران رده چهارم تا هشتم بیشترین سهیمه را به خود اختصاص داده‌اند. در مجموع نیز سقف پرداخت تسهیلات 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای چهار میلیون متقاضی طرح جهش مسکن یا همان مسکن حمایتی در نظر گرفته شده است.

مطالعه بیشتر: جزيیات کامل وام مسکن حمایتی/ زمان بازپرداخت وام مسکن مشخص شد

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد