صادرات روسیه به آمریکا دو برابر شد

صادرات روسیه به آمریکا دو برابر شد

ایلنا: اداره سرشماری و آمار آمریکا اعلام کرد؛ واردات آمریکا از روسیه در ماه اکتبر با وجود تحریم‌های اقتصادی واشنگتن علیه مسکو بیش از دو برابر شد.

به گزارش ایلنا از راشاتودی، اداره سرشماری و آمار آمریکا اعلام کرد؛ واردات آمریکا از روسیه در ماه اکتبر با وجود تحریم‌های اقتصادی واشنگتن علیه مسکو بیش از دو برابر شد.

بر اساس این گزارش، محموله‌های صادراتی مسکو در سپتامبر تنها 332.1 میلیون دلار بود، در حالی که ایالات متحده در ماه اکتبر 732 میلیون دلار کالا وارد کرده است.

 واردات محموله‌ها از اکتبر 2021 که ایالات متحده 2.4 میلیارد دلار کالا از روسیه وارد کرد، همچنان کاهش داشت. سال گذشته، ایالات متحده پنجمین شریک تجاری بزرگ روسیه از نظر گردش مالی کلی بود.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ماه فوریه، واشنگتن مسکو را تحریم و واردات برخی از کالاهای روسی را از آمریکا ممنوع کرد. محدودیت‌ها عمدتا صادرات انرژی روسیه را هدف قرار می‌داد، اما شامل محصولات دریایی و الماس‌های غیرصنعتی نیز می‌شد. واردات ایالات متحده از این کشور تا ماه آگوست که اولین افزایش ماهانه را داشت، به طور پیوسته کاهش یافت.

بر اساس آمار اداره سرشماری و آمار، کودها بزرگترین واردات آمریکا از روسیه در ماه اکتبر بوده و واردات آن از قبل بحران اوکراین پیشی گرفت. سایر محموله‌های اصلی روسیه شامل آهن، فولاد و فلزات غیر آهنی بود.

در همین حال، صادرات آمریکا به روسیه از 90.4 میلیون دلار در ماه قبل به 80.1 میلیون دلار در ماه اکتبر کاهش یافت. در مقایسه، در اکتبر سال گذشته، آمریکا 524 میلیون دلار کالا به روسیه صادر کرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد