صعود شاخص، شاید از چهارشنبه

صعود شاخص، شاید از چهارشنبه

در شرایطی که بسیاری از سهام ارزشمند و بنیادین به قیمت‌های جذابی رسیده و گزارش میاندوره‌ای آن‌ها مطلوب است باید تحمل چند روز نزولی دیگر را تحمل کرد تا شاخص به مرز بازگشت صعود برسد.

به گزارش بورس‌نیوز، سهامداران عزیز باید در همین ابتدا توجه داشته باشید طبق روندی که شاخص کل از خود به نمایش گذاشته، یک یا دو روز منفی دیگر را احتمالا پیش روی پرتفوی خود خواهیم داشت اما؛ این در شرایطی است که بسیاری از سهام ارزشمند و بنیادین به قیمت‌های جذابی رسیده و گزارش میاندوره‌ای آن‌ها مطلوب است باید کمی سهامداری کرد و در تله فروش حقوقی‌ها و بازارسازهایی که تنها به فکر شاخص‌سازی یا تحمیل خرید اوراق هستند، نیفتاد.

از طرف دیگر، وضعیت بازار‌های جهانی نیز کاملا باب میل صعود بوده و نرخ ارز نیز افت قابل توجهی نداشت و بعکس، با نزدیک شدن به پایان سال شاهد فشار افزایشی نیز خواهیم بود.

برپایه این گزارش، تنها مشکل بازار حمایت بوده که از سوی مسيولان آن، اصلا به نمایش گذاشته نمی‌شود و شاید اگر تکریم مدیرعامل جدید بورس هم در آذربایجان رقم می‌خورد، اوضاع به‌شکل دیگری رقم می‌خورد.

اهمیت وجود حمایت مدیریت و تیم هیات مدیره جدید می‌تواند در این شرایط به بازار کمک کند و گرنه در شرایط ثبات و صعود، هدایت بازار بصورت اتو پایلوت نیز امکانپذیر است.

اینکه با مبادی مختلف حقوقی و صندوق‌ها و صندوق توسعه و تثبیت به کمک بازار بیایید و از رنج و تعب آن بکاهید. در عین حال مبادی سیاستگذاری را به تجدید نظر در تصمیمات غلط همچون قیمت گذاری دستوری به شکل نوین و یا افزایش نرخ سود ترغیب کنید!

قیمت دلار و امید به صعودی که جان گرفت

قیمت دلار امروز نیز روند صعودی به خود گرفت و تا 27680 هزار تومان افزایش یافته است. این در حالی است که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر به تهران برای دیدار با مقام‌های ایرانی در آینده نزدیک خبر داده و تاکید کرده که چند هفته آینده در تعیین این‌که آیا مذاکرات وین برای احیای برجام از سرگرفته می‌شود، سرنوشت‌ساز است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد