افزایش قیمت لوازم خانگی غیرقانونی است

افزایش قیمت لوازم خانگی غیرقانونی است

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: پس ازبررسی افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی، تاکنون در دو مورد با افزایش قیمت مواجه شدیم که دستور لازم برای اصلاح قیمت صادر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، کیوان گردان، مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: پس از دستور وزیر صمت درباره بررسی افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی در حال بررسی فهرست قیمت همه تولیدکنندگان لوازم خانگی هستیم که تاکنون در دو مورد با افزایش قیمت مواجه شدیم که دستور لازم برای اصلاح قیمت صادر شد.

وی اضافه کرد: ممکن است عده‌ای در بازار بدون مجوز یا بدون اینکه افزایش قیمتی از سوی شرکت‌ها اعمال شود به افزایش قیمت اقدام کردند که تخلف محسوب می‌شود.

گردان گفت: بطور نمونه در مورد محصولات یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی خبر‌هایی مبنی بر افزایش قیمت منتشر شده بود که با پیگیری‌های ما مشخص شد این افزایش قیمت صحت ندارد و واحد یاد شده از ابتدای امسال هیچ فهرست قیمت جدیدی ارايه نکرده، زیرا معتقد است بازار کشش قیمت‌های جدید را ندارد.

موجودی تلویزیون در انبار‌ها دو برابر بازار

وی با بیان اینکه با افزایش تولید لوازم خانگی و اشباع بازار، به تدریج قیمت‌ها نیز اصلاح می‌شود افزود: به طور نمونه از آن جا که بازار از انواع تلویزیون اشباع شده، دو برابر موجودی بازار در انبار‌ها موجود است که مشتری برای خرید آن‌ها وجود ندارد.

گردان ادامه داد: موجودی تلویزیون در بازار آنقدر زیاد است که فروشندگان نمی‌توانند آن را بفروشند که پیش بینی می‌کنم همین موضوع به اصلاح و کاهش قیمت لوازم خانگی و به ویژه تلویزیون منجر شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

آخرین اخبار حوزه صنایع و معادن را در صفحه صنعت و معدن تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد