یک عرضه اولیه بورسی و یک عرضه اولیه فرابورسی در راه بازار

یک عرضه اولیه بورسی و یک عرضه اولیه فرابورسی در راه بازار

فردا، 17 شهریورماه هم بازار بورس و هم بازار فرابورس میزبان عرضه‌های اولیه خواهند بود تا شمار عرضه اولیه‌های سال جاری به 11 عرضه برسد.
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، بعد از گذشت چند هفته که خبری از عرضه اولیه‌ها در دو بازار بورس و فرابورس نبود، فردا فعالان بازار سرمایه شاهد دو عرضه اولیه خواهند بود.

بر این اساس و طبق اطلاعیه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، روز چهارشنبه 17 شهریور، 225 میلیون سهم (معادل 15 درصد) از سهام شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک با نماد «کیمیا تک» در بورس عرضه خواهد شد.

از 225 میلیون سهم، تعداد 180 میلیون سهم به عموم و بقیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه خواهد شد. باتوجه به اینکه در این عرضه اولیه هر کد بورسی می‌تواند حداکثر 100 سهم در بازه قیمتی 2091 تا 2300 تومان ثبت سفارش انجام دهد اگر روی قیمت 2300 تومان سفارش گذاری شود، نقدینگی مورد نیاز معادل حداکثر 230 هزار تومان خواهد بود.

از سوی دیگر و بر اساس اطلاعیه فرابورس، روز چهارشنبه چهار میلیارد سهم (معادل 10 درصد) از سهام شرکت فولاد سیرجان با نماد «فجهان» در بورس عرضه خواهد شد.

هر کد بورسی می‌تواند حداکثر 8000 سهم در بازه قیمتی 450 تا 550 تومانی ثبت سفارش انجام دهد که حداکثر نقدینگی مورد نیاز معادل چهار میلیون و 400 هزار تومان خواهد بود. البته اینکه به هر کد چند سهم تخصیص یابد بستگی به میزان مشارکت سهامداران در این عرضه اولیه دارد.

لازم به ذکر است که اگر چه ثبت سفارش فجهان فردا صورت میگیرد؛ اما تخصیص سهام روز شنبه 20 شهریورماه انجام خواهد شد.
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد