جزيیات پروژه گازرسانی به سیستان و بلوچستان/ شعله‌های آبی روشن شدند

جزيیات پروژه گازرسانی به سیستان و بلوچستان/ شعله‌های آبی روشن شدند

روز گذشته عملیات اجرایی خط لوله گاز پالیزان - پسکوه - سوران - زابل به طول 153 کیلومتر و عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای میرجاوه، ریگ‌ملک، ده‌ريیس، نوک‌آباد و لادیز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روز گذشته عملیات اجرایی خط لوله گاز پالیزان - پسکوه - سوران - زابل به طول 153 کیلومتر و عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای میرجاوه، ریگ‌ملک، ده‌ريیس، نوک‌آباد و لادیز با اجرای 300 کیلومتر عملیات لوله‌گذاری خط تغذیه و توزیع با اعتبار 180 میلیارد تومان آغاز شد و طرح‌های گازرسانی به شهرهای خاش، اسماعیل‌آباد و 120 روستا با اجرای 890 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز با اعتبار 3 هزار میلیارد تومان هم عصر امروز در شهر خاش افتتاح شد.

افتتاح خط لوله گاز ایرانشهر - پالیزان به طول 256 کیلومتر با پوشش گاز شهرستان خاش و کارخانه سیمان این شهر، همچنین گاز شهری مرزی میرجاوه و شهرهای میان مسیری سنگان و سیاه‌جنگل که توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اجرایی شده است، از دیگر پروژه گشایش‌یافته بود.

*جزيیات پروژه گازرسانی به سیستان و بلوچستان

تصویر 1، یکی از پروژه‌های گازرسانی شرکت ملی گاز به استان سیستان و بلوچستان را نشان می‌دهد. شکل اجرای کار در 3 قالب گسترده تعریف شده است که عبارتند از:

  1. خط لوله ایرانشهر-پالیزان به طول 104 کیلومتر
  2. خط لوله سه راهی پالیزان-خاش به طول 42 کیلومتر
  3. خط لوله خاش-میرجاوه به طول 110 کیلومتر

تصویر 1

*هیچ مشکلی در تامین اعتبار پروژه‌های گاز سیستان و بلوچستان نیست

مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره پروژه گازرسانی به سیستان بلوچستان گفت: همیشه بایدآماده خدمت باشیم تا هر لحظه و در هر مکان مسيولیت‌های خود را انجام دهیم و با شناختی که از شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان دارم این موضوع انکارناپذیر است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از نیروهای بومی منطقه برای جذب و آموزش، اظهار کرد: متاسفانه این استان در حوزه گازرسانی نسبت به میانگین کشوری عقب‌تر است و برای پیشبرد پروژه‌ها باید دیگر ارکان سازمانی شرکت هم توسعه یابند که متاسفانه در سال‌های گذشته به خوبی انجام نشده است.

چگنی تاکید کرد: پیشبرد این امور در این استان اولویت ماست و باید زودتر انجام شود و ما هم پیگیر مسايل هستیم، از سویی در بحث تامین اعتبار برای سیستان و بلوچستان هیچ مشکلی نیست.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد