قیمت دلار امروز سه‌شنبه 7 دی 1400

قیمت دلار امروز سه‌شنبه 7 دی 1400

در صرافی‌های بانکی امروز سه‌شنبه قیمت دلار بدون هیچ تغییری 27 هزار و 402 تومان ثبت شد. نرخ ارز صرافی ملی نیز 27 هزار و 401 تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز سه‌شنبه هفتم دی بدون هیچ تغییری، 27,402 تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، 27,402 تومان بیشترین قیمت و 27,386 تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

نرخ صرافی ملی امروز به 27401 تومان رسید.

روند مذاکرات در دوره جدید

خبر اول مورد توجه دلار در روزهای اخیر مذاکرات در جهت لغو تحریم‌هاست. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در روز شروع دور جدید مذاکرات گفت: امروز سند مشترک و قابل‌‌‌قبولی روی میز مذاکره‌‌‌کنندگان داریم که آنها را اسناد یکم و پانزدهم دسامبر می‌‌‌خوانیم؛ هم در موضوع هسته‌‌‌ای و هم تحریم‌ها.

او در این راستا تاکید کرد: این به آن معناست که دیگر سند ژوين 2020 را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیده‌ایم. از امروز مذاکرات ما حول آن سند مشترک شروع می‌شود؛ از جمله موضوعات در دستور کار در مذاکرات جاری ما بحث تضمین و راستی‌آزمایی‌هاست.

او در ادامه به ‌‌‌پافشاری ایران بر روی بحث فروش آزاد نفت در دور جدید مذاکرات نیز اشاره کرد. بازار ارز نیز در واکنش به این اخبار از حجم معاملات خود کاسته و با نوسان اندک در روز دوشنبه به کار خود ادامه داد.

نرخ دلار در بازار آزاد ایران که از روز‌های ابتدایی هفته جاری دچار کاهش قیمت شده بود، همچنان در انتظار تداوم روند کاهشی به‌سر می‌برد. به گفته برخی از فعالان بازار ارز ایران در صورت تداوم انتشار اخبار مثبت از محل مذاکرات هسته‌ای در روز‌های آتی، احتمالا شاهد ریزش‌های بیشتر نرخ دلار خواهیم بود.

تقویت ورودی ارز

اما اخبار مذاکرات، تنها موضوعی نبود که مورد توجه فعالان بازار ارز قرار گرفت. علی صالح آبادی ريیس کل بانک مرکزی روز دوشنبه در نشستی مطبوعاتی گفت: از نظر ورود ارز به کشور در شرایط بسیار خوبی هستیم و پیش‌بینی من این است که در آینده نزدیک اوضاع روبه‌بهبود خواهد رفت. وی در ادامه به بهتر شدن شرایط بازار ارز در صورت ایجاد توافق جدید برجام نیز اشاره کرد.

سخنان حاضران در این نشست مطبوعاتی می‌تواند بیانگر انتظارات کاهشی بازارساز از بازار ارز در روز‌ها و ماه‌های آینده باشد. با این حال باید دید این سکون قیمتی دلار تا کی ادامه‌دار خواهد بود و روند قیمت این اسکناس آمریکایی در روز‌های آینده به چه سمتی خواهد رفت.

سیگنال ريیس کل بانک مرکزی و همچنین اخبار برجامی نشان می‌دهد که به نظر نمی‌رسد افزایشی‌های بازار این روزها شرایطی برای مانور در بازار داشته باشند.

مطالعه بیشتر: آرامش دلار در دور جدید مذاکرات / مسیر دلار کاهشی می‌شود؟
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد