پیش بینی بورس فردا شنبه 18 تیر 1401 | شاخص کل ارتفاع 1.5 میلیون واحدی را از دست می‌دهد؟

پیش بینی بورس فردا شنبه 18 تیر 1401 | شاخص کل ارتفاع 1.5 میلیون واحدی را از دست می‌دهد؟

مهدی حاجی وند کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص بورس تقریبا اوایل خرداد امسال بود که ارتفاع یک میلیون و 600 هزار واحد را بعد از 20 ماه دوری دوباره فتح کرد، اما شخصیت ماندگاری در این کانال را نداشت و بنابراین به کانال یک میلیون و 500 هزار واحد نزول کرد. تقریبا چند هفته‌ای است که الاکلنگ شاخص کل در این کانال را شاهد هستیم. به نوعی می‌توانیم بگوییم که یک میلیون و 500 هزار واحد یک مرز روانی برای شاخص کل است.

به گزارش نبض بورس، تحلیلگر: مهدی حاجی وند | برای پیش بینی وضعیت بازار سرمایه به ویژه شاخص بورس در هفته‌ای که پیش رو داریم شاید نیاز است که نگاهی بیندازیم به رفتار این بازار در چند هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم. شاخص بورس تقریبا اوایل خرداد امسال بود که ارتفاع یک میلیون و 600 هزار واحد را بعد از 20 ماه دوری دوباره فتح کرد، اما شخصیت ماندگاری در این کانال را نداشت و بنابراین به کانال یک میلیون و 500 هزار واحد نزول کرد. تقریبا چند هفته‌ای است که الاکلنگ شاخص کل در این کانال را شاهد هستیم. به نوعی می‌توانیم بگوییم که یک میلیون و 500 هزار واحد یک مرز روانی برای شاخص کل است.

اگر شاخص کل این ارتفاع را از دست بدهد و به کانال یک میلیون و 400 هزار واحد نزول کند، حتی ممکن است از دست دادن این ارتفاع را نیز پیش رو داشته باشیم؛ بنابراین یک مهندسی برای شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و 500 هزار واحد در حال انجام است که احتمالا شاخص کل در هفته پیش رو این ارتفاع را همچنان حفظ کند.

یک نوع عدم قطعیتی را در بازار سرمایه در مسايل برجام و موضوعات اقتصادی و تصمیم گیری‌هایی که دارد صورت می‌گیرد و نوسانات نرخ ارز شاهد هستیم؛ بنابراین در هفته‌ای که پیش رو داریم ادامه همین چند هفته اخیر خواهد بود مگر اینکه بخواهد خبر بسیار مثبت و یا بسیار منفی بیاید و بخواهد روند بازار سرمایه را دستخوش تغییر در هفته آینده کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد