تحلیل بنیادی بزرگترین بانک بورسی | سود خالص وتجارت چقدر بوده است؟

تحلیل بنیادی بزرگترین بانک بورسی | سود خالص وتجارت چقدر بوده است؟

بانک تجارت (وتجارت) با سرمایه 22.3 هزار میلیارد تومانی به عنوان بزرگترین بانک بورسی در این مدت بالغ بر 31.3 هزار میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی کسب کرده که با کسر هزینه 22.7 هزار میلیارد تومانی سود سپرده ها، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت 8.6 هزار میلیارد تومانی شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 66 درصدی روبرو شده است.

به گزارش نبض بورس، بانک تجارت که با نماد وتجارت در بورس ایران سهامش خرید و فروش می شود یکی از بانک های بزرگ ایرانی و شرکت های بزرگ بورسی است که سهامداران بسیاری دارد. در این مطلب سعی خواهد شد این شرکت از لحاظ بنیادی مورد بررسی قرار گیرد و آخرین وضعیت آن به لحاظ گزارش های منتشر شده  بررسی شود.

آشنایی با بانک تجارت

بانک تجارت از ادغام 12 بانک تجاری داخلی و مشترک داخلی–خارجی، تحت عناوین، بانک ایران و انگلیس، بانک بین‌المللی ایران و ژاپن، بانک تجارتی ایران و هلند، بانک ایران و خاورمیانه، بانک اعتبارات ایران، بانک بازرگانی ایران، بانک ایرانشهر، بانک صنایع ایران، بانک شهریار، بانک ایرانیان، بانک کار و در قالب شرکت سهامی خاص با مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران تاسیس و سپس در سال 1360 شمسی هم بانک ایران و روس نیز به آن ملحق گردید.

در راستای اجرای سیاست‌های سازمان خصوصی‌سازی، این بانک از سهامی خاص به سهامی عام تغییر ماهیت داد و در پی آن نماد وتجارت در تالار بورس اوراق بهادار تهران گشایش یافت که در سال 1388شمسی سهام بانک تجارت به دولت جمهوری اسلامی ایران، سازمان بیمه سلامت ایران، سهام عدالت، بانک کشاورزی، سازمان خصوصی‌سازی، شرکت تدبیرگران کارکنان بانک تجارت و … عرضه شد؛ هم‌اکنون بخشی از سهام این بانک، در بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار معامله می‌شود.

این خبر را از لینک زیر مطالعه کنید:

https://app.nabzebourse.com/news/862

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد