شرط متراژ مغازه از شروط صدور پروانه‌های کسب حذف شد

شرط متراژ مغازه از شروط صدور پروانه‌های کسب حذف شد

وزارت اقتصاد اعلام کرد: شرط متراژ و مساحت مغازه از شروط صدور پروانه‌های کسب حذف شده و هیچ اتحادیه صنفی حق ندارد بابت صدور یا تمدید پروانه کسب، شرطی مازاد بر آن‌چه در درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir) اعلام شده، از متقاضی پروانه مطالبه کند.

بورس نیوز: به اطلاع متقاضیان شروع کسب‌وکار و اصناف در سراسر کشور می‌رساند شرط متراژ و مساحت مغازه از شروط صدور پروانه‌های کسب حذف شده و هیچ اتحادیه صنفی حق ندارد بابت صدور یا تمدید پروانه کسب، شرطی مازاد بر آن‌چه در درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir) اعلام شده، از متقاضی پروانه مطالبه کند.

از آن‌جایی که در روز‌های اخیر به سامانه‌های شکایت و پشتیبانی درگاه ملی مجوز‌ها خبر رسیده برخی اتحادیه‌ها به بهانه ناکافی بودن متراژ مغازه، جلوی صدور یا تمدید پروانه صنفی متقاضیان را گرفته‌اند، برای آخرین بار به متخلفان اخطار می‌شود چنانچه این کار ادامه دهند، وزارت اقتصاد حسب تکلیف قانونی خود هم پروانه کسب ذی‌نفعان را از طریق درگاه ملی مجوزها، مستقیم و راسا صادر خواهد کرد و هم اعضای هیات ريیسه اتحادیه قانون‌شکن را تحت تعقیب کیفری قرار خواهد داد.

یادآوری می‌شود مطالبه شرطی بیش از شروطی که برای صدور مجوز هر کسب‌وکار در درگاه ملی مجوز‌ها اعلام شده، جرم بوده و در قانون، 6 ماه تا 2 سال حبس برای آن تعیین‌شده است.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد