پایان خوش بورس در این هفته / زور فملی به پالایشی‌ها نرسید

پایان خوش بورس در این هفته / زور فملی به پالایشی‌ها نرسید

معاملات این هفته بازار سهام در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران بعد از چهار روز منفی در این هفته، بالاخره سبز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات این هفته بازار سهام در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران بعد از چهار روز منفی در این هفته، بالاخره سبز شد.

در جریان معاملات امروز که با رشد 0٫26 درصدی شاخص کل همراه بود، شبندر، شپنا و کگل بیشترین تاثیر مثبت را داشتند. شاخص کل هم‌وزن اما امروز هم 0٫4 درصد منفی شد و به سطح 335 هزار و 643 واحدی رسید. رکوردشکنی قیمت جهانی نفت موجب شد تا نمادهای پالایشی امروز با صف خرید به کار خود پایان دهند. این در حالی بود که فملی امروز معاملات منفی را پشت سر گذاشت و در پایان بازار با 1٫6 درصد افت در قیمت 672 تومانی بسته شد.

ارزش معاملات امروز بورس در حالی از مرز 2٫8 هزار میلیارد تومان عبور کرد که فرابورس هم بیش از سه هزار میلیارد تومان معامله را به ثبت رساند.

امروز همچنین دو گروه فراورده‌های نفتی و زراعت بیشترین تعداد نمادهای سبز را داشتند. همچنین گروه فلزات اساسی همن با ارزش معاملات 332 میلیارد تومانی پر معامله‌ترین گروه بازار بود. گروه فراورده‌های نفتی هم دیگر گروهی بود که بیش از 200 میلیارد تومان معامله را به ثبت رساند.

در میان نمادهای بازار هم پالایش، فملی و کمند بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. امروز همچنین بلوک فولاد هم با ارزش 429 میلیارد تومان در بازار معامله شد.

شاخص کل بورس در حالی هفته را در سطح یک میلیون 279 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد که روز گذشته کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی را از دست داده بود.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد