آمریکا بزرگترین صادرکننده ال‌ان‌جی جهان شد

آمریکا بزرگترین صادرکننده ال‌ان‌جی جهان شد

ایلنا: اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده بزرگترین صادرکننده ال‌ان‌جی جهان در نیمه نخست سال 2022 میلادی شده است.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا با استناد به داده‌های موسسه سدی گاز (CEDIGAZ) اعلام کرد که در پی افزایش عرضه گاز به اروپا به‌دلیل تنش‌های مسکو و کی‌یف، ایالات متحده در نیمه نخست سال 2022 میلادی به بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) بدل شد.

صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در چند سال گذشته به‌طور خیره‌کننده‌ای در حال افزایش شده بوده است زیرا کشورهای سراسر جهان به‌دنبال جمع‌آوری کارخانه‌های تولید زغال سنگ هستند، با این حال، ساخت تاسیسات جدید چند سال به طول می‌انجامد و انتظار نمی رود ایالات متحده حداقل تا سال 2024 میلای ظرفیت جدید قابل‌توجهی را اضافه کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که حدود 71 درصد از صادرات ال‌ان‌جی ایالات متحده طی پنج ماه سال جاری میلادی به اتحادیه اروپا و انگلیس بوده است.

اروپا در تلاش است تا پیش از زمستان گاز کافی را در تاسیسات خود ذخیره‌سازی کند زیرا روسیه پس از تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه مسکو، ارسال گاز با خط لوله به این قاره را به‌شدت محدود کرده است.

ظرفیت صادرات ال‌ان‌جی آمریکا از نوامبر 2021 حدود یک میلیارد و 900 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است،

برآورده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که ظرفیت مایع‌سازی در ماه ژويیه به‌طور میانگین روزانه 11 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب در روز و حداکثر ظرفیت در کوتاه‌مدت 13.9 میلیارد مکعب در روز بوده است.

در ماه ژوين، پس از آتش‌سوزی که سبب توقف تاسیسات پایانه صادراتی ال‌ان‌جی فری‌پورت (Freeport LNG) شد، آمریکا 11 درصد کمتر از میانگین صادرات 11.4 میلیارد مکعبی ال‌ان‌جی در 5 ماه سال 2022 میلادی صادر کرد.

پایانه صادراتی ال‌ان‌جی فری‌پورت پیش‌بینی می‌کند که عملیات مایع‌سازی با حجم پایین تا اوایل اکتبر امسال ازسر گرفته می‌شود و تا پایان سال جاری میلادی به مرحله تولید کامل بازمی‌گردد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد