گزارش روزانه صندوق های ETF (29آذر1400) / ثبت ارزش معاملات 285میلیارد تومانی برای پالایش و دارا یکم

گزارش روزانه صندوق های ETF (29آذر1400) / ثبت ارزش معاملات 285میلیارد تومانی برای پالایش و دارا یکم

در بورس امروز 175میلیارد تومان دارا یکم و 115میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و 140میلیارد تومان رسید و مازاد...

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینهانا پاکمند؛ بیشترین معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) با رقم 185میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم صندوق‌های ETF قرار گرفت.

دارندگان صندوق مختلط سپهر اندیشه نوین (صنوین) رشد 9.2درصدی دارایی خود را به چشم دیدند. از طرف دیگر مالکان صندوق سهامی پاداش سرمایه پارس (پادا) با زیان 2.9درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (7.4درصد) در رابطه با صندوق صنوین در زمان بازار رقم بخورد.

دو صندوق دولتی واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 285میلیارد تومان مطابق با 25درصد از کل صندوق‌های قابل معامله خرید و فروش شدند.

جمع معاملات صندوق‌های طلایی نیز به 14میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (0.1درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای لوتوس (طلا) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات امروز صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به هزار و 140میلیارد تومان رسید و مالکیت حقیقی‌ها در صندوق‌های درآمد ثابت معادل 25میلیارد تومان افزایش یافت، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود دو هزار و 580میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی 110میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد