جزيیات تعویض کولرگازی فرسوده با پول دولت!

جزيیات تعویض کولرگازی فرسوده با پول دولت!

مدیرعامل توانیر گفت: جایگزینی حدود 4 میلیون کولرگازی فرسوده هدف‌گذاری شده و در مرحله نخست یک میلیون کولرگازی فرسوده جایگزین خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدحسین متولی‌زاده، مدیرعامل توانیر با اشاره به کندی جایگزینی کولرهای گازی در کشور گفت: جایگزینی کولرهای گازی یکی از کارهای ضروری است که باید انجام شود و همواره یکی از اولویت‌های وزارت نیرو است.

او ادامه داد: سیاست کشور بر این بود که این کولرها در حد استاندارد در داخل کشور تولید شوند،اما کولر‌های ساخته شده از نظر فنی نتوانستند استاندارد‌های لازم را کسب کنند، بنابراین اجرای طرح با کندی همراه شد.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: طرح تعویض یک میلیون کولرگازی فرسوده در مناطق هدف از اوایل امسال آغاز شده و اکنون با برطرف شدن اشکالات فنی و اخذ استاندارد لازم اجرای کار بار دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: در حال حاضر حدود 4 میلیون کولرگازی فرسوده هدف‌گذاری شده تا در این طرح جایگزین شوند که در مرحله نخست یک میلیون کولر گازی فرسوده جایگزین خواهد شد.

مدیرعامل توانیر بیان کرد: مردم در اجرای این طرح 30 درصد مبلغ مورد نیاز را پرداخت خواهند کرد و بقیه آن از سوی دولت تامین خواهد شد.

متولی‌زاده هدف از اجرای این طرح را کاهش مصرف برق دانست و افزود: کولر‌های فرسوده مصرف بالایی دارند که اجرای این طرح کمک خواهد کرد مصرف برق به نحو چشمگیری کاهش یابد.

مطالعه بیشتر: کولر 68 میلیونی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد