مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بورس در 1402 | عشقی: سرمایه‌گذاران سود بیشتری از این بازار کسب می کنند

مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بورس در 1402 | عشقی: سرمایه‌گذاران سود بیشتری از این بازار کسب می کنند

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از آغاز به کار سامانه بومی معاملات بازار سهام در سال آینده خبر داد و گفت: قرار است تامین مالی شرکت‌ها از طریق ابزارها و موضوع پذیرش شرکت‌های بزرگ در بورس در دستور کار باشد و اقداماتی را در این زمینه انجام دهیم.

به گزارش همشهری آنلاین، مجید عشقی به برنامه‌های سازمان بورس در سال 1402 برای بهبود روند معاملات بورس و کسب بازدهی مناسب سرمایه‌گذاران از این بازار اشاره کرد و افزود: طی یک سال گذشته برنامه‌ای مدنظر قرار گرفت و نتایج آن در شورای عالی بورس ارايه شد. در نهایت مقرر شد تا برنامه استراتژیک سازمان بورس برای یک دوره سه یا پنج ساله نهایی شود که اکنون در حال برنامه‌ریزی برای این برنامه هستیم.

وی به مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان برای سال آینده تاکید کرد و گفت: موضوع تامین مالی شرکت‌ها مهم‌ترین برنامه سازمان بورس برای سال 1402 است؛ قرار است این اقدام از طریق ابزار بدهی و ابزارهای سرمایه‌گذاری انجام شود که در این راستا بحث پذیرش شرکت‌های بزرگ در بازار را در دستور کار داریم.

پذیرش شرکت‌های دانش ‌بنیان در بورس

عشقی به برنامه‌های سازمان بورس برای تسهیل ورود شرکت‌های دانش بنیان در بورس و نیز تامین مالی آنها از طریق این بازار اشاره کرد و گفت: در این میان قرار است موضوع مربوط به پذیرش شرکت‌های دانش ‌بنیان در بورس در دستور کار باشد و اقداماتی را در این زمینه انجام دهیم.

رییس سازمان بورس ادامه داد: این اقدام در هر چهار حوزه شرکت‌های دانش بنیان مانند شرکت‌های دانش بنیان مبتنی بر اقتصاد دیجیتال، خلاق و نوآوری اجرایی خواهد شد که بر این اساس مشارکت این شرکت‌ها در بازار سرمایه را با توجه به تفاهم‌نامه‌ مدنظر با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهیم داشت.

آغاز به کار سامانه بومی معاملات بورس در سال 1402

وی با تاکید بر دیگر برنامه سازمان بورس برای بهبود روند معاملات بازار سهام، اظهار کرد: قرار بر این است تا مقدمات بحث زیرساخت‌های معاملاتی را فراهم کنیم که سال آینده عملیاتی خواهند شد تا از این طریق شاهد آغاز به کار سامانه بومی در بازار باشیم.

عشقی گفت: توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام دیگری است که جزو برنامه‌های سال آینده است و به منظور سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در این بازار و کاهش ضرر و زیان سهامداران مدنظر قرار گرفت.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد