نوسانات سکه در مسیر صعودی / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 20 بهمن چقدر بود؟

نوسانات سکه در مسیر صعودی / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 20 بهمن چقدر بود؟

دیروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 10 میلیون و 990 هزار تومان تعیین شد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 20 بهمن چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه 19 بهمن با 2,500 تومان کاهش، یک میلیون و 87 هزار و 600 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد هم نوشت: طلا توانست اندکی از کاهش قیمت روز‌های گذشته را در روز جمعه جبران کند و درقیمت 1815 دلار بسته شد، اما رشد هفتگی منفی را به ثبت رساند. کارشناسان معتقدند با ورود بسته محرک مالی جدید بایدن به بازار تا اواخر ماه آینده قیمت طلا بار دیگر توان خوبی برای افزایش پیدا می‌کند.

همچنین تورم در اقتصاد نیز ملموس‌تر شده و با وجود شرایط بحرانی متاثر از ویروس کرونا دولت‌ها سیاست‌های مالی خود را تغییر نخواهند داد که می‌تواند برای افزایش قیمت طلا بسیار سازنده باشد.

کارشناسان انتظار دارند با افزایش محرک‌های مالی ارزش دلار آمریکا به شکل قابل توجهی افت کرده و شرایط برای فلزات گرانبها به خصوص طلا بسیار مساعد شود. انتظار می‌رود در بلندمدت قیمت طلا بار دیگر افزایش‌های قابل‌توجهی را به چشم ببیند.

نوسانات سکه در مسیر صعودی

با آغاز هفته قیمت طلا و سکه شروع به افزایش کرد و این سیر صعودی تا روز بعد نیز ادامه داشت. سکه توانست برای ساعاتی محدوده 11 میلیونی را لمس کند. اما در ادامه هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز یکشنبه 10 میلیون و 990 هزار تومان تعیین شد که افزایش 190 هزار تومانی را در مقایسه با روز قبل نشان می‌دهد.

با توجه به شرایط کنونی انتظاری برای کاهش قیمت سکه وجود ندارد. در حال حاضر مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت سکه و باقی ماندن آن در سطح 11 میلیون تومانی قیمت دلار است چراکه اونس ضعیف 1815 دلاری توان هیچ‌گونه حمایتی برای قیمت سکه را ندارد. قیمت اونس جهانی در هفته گذشته با کاهش روبه‌رو شده و این موضوع اثر مثبتی بر متعادل ساختن نرخ طلا و سکه داشته به گونه‌ای که حباب سکه نیز کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد