گزارش روزانه صندوق های ETF‌ (22آبان) / دارا یکم و پالایش، بیشترین افت قیمت ها را رقم زدند

گزارش روزانه صندوق های ETF‌ (22آبان) / دارا یکم و پالایش، بیشترین افت قیمت ها را رقم زدند

گزارش روزانه صندوق های ETF‌ (22 آبان)/ دارا یکم و پالایش، بیشترین افت قیمت ها را رقم زدنددر بورس امروز 260میلیارد تومان دارا یکم و 340میلیارد تومان پالایشی یکم...
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش 340میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل 68میلیارد تومان واحدهای صندوق پشتوانه طلای لوتوس (طلا) را از حقوقی‌ها خریدند (66.9درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق با درآمد ثابت کمند را به ارزش 31میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (17.6درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری طلای سرخ نوویرا (نهال) رشد 5.6درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق «دارا یکم» با زیان 5.5درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (83درصد) در رابطه با صندوق پشتوانه طلای کیان (گوهر) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 600میلیارد تومان معامله شدند یعنی 34درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود 120میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (4.9درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای زرافشان (زر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و 790میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی 14میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود چهار هزار و 100میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی 370میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد