سیگنال‌های مهم بورسی امروز

سیگنال‌های مهم بورسی امروز

بازار سهام در حالی به استقبال واپسین روزهای پاییز می‌رود که ابهاماتی همچنان بودجه و برجام همچنان بر بازار سهام سنگینی می‌کند. حال باید دید مهمترین اخبار تاثیرگذار بر بازار سرمایه امروز چه خبرهایی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در حالی به استقبال واپسین روزهای پاییز می‌رود که ابهاماتی همچنان بودجه و برجام همچنان بر بازار سهام سنگینی می‌کند. حال باید دید مهمترین اخبار تاثیرگذار بر بازار سرمایه امروز چه خبرهایی هستند.

عشقی، ريیس سازمان بورس گفت: تقویت بازار در دستور کار است و بسته 10 بندی کمک به بازار سرمایه در ستاد اقتصادی تصویب شده است. صندوق تثبیت تقویت می‌شود و علاوه بر ردیف بودجه 1401، نزدیک 50 هزار میلیارد تومان منابع به صندوق تثبیت به شکل نقد و سهم تزریق می‌شود.

سه دیپلمات غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز مدعی شده‌اند نمایندگان طرف‌های باقی‌مانده در برجام قرار است جمعه دیداری درباره معوق‌کردن مذاکرات وین داشته باشند. یکی از دیپلمات‌های مورد استناد رویترز گفته قرار است مذاکرات از 27 دسامبر (ششم دی‌ماه) از سر گرفته شود. یک دیپلمات دیگر بازه زمانی بین کریسمس و سال نو میلادی را به عنوان زمان از سرگیری مذاکرات مطرح کرده است.

باقری، رییس هیات مذاکره‌کننده ایران گفت: در هفته گذشته و طی مذاکرات در مورد موضوع لغو تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای به دو سند دست پیدا کردیم که این دو سند، دیگر سند به دست آمده در 20 ژوين (مذاکرات وین 6) نخواهند بود بلکه دو سند جدید است که براساس مواضع ایران مبنای مذاکراتی خواهد بود که در آینده نزدیک در وین آغاز می‌شود.

تحول در صنعت خودرو؟

فاطمی امین، وزیر صمت گفت: نحوه قیمت گذاری باید به گونه‌ای باشد که ساخت داخل مزیت داشته باشد. خودروسازان 115 هزار میلیارد تومان بدهی و 85 هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشته‌اند و بیش از 200 هزار میلیارد تومان رانت در این صنعت وجود دارد. برنامه‌ای در قالب 9 محور برای تحول در صنعت خودرو داریم که همه چالش‌ها و راهکارهای آن را در بر می‌گیرد که این برنامه به زودی منتشر می‌شود.

روز گذشته در بازارهای جهانی قیمت نفت خام تحت‌تاثیر دو عامل افزایش تقاضا و نیز کاهش ذخایر نفت آمریکا، افزایش یافت. براساس اطلاعات انرژی آمریکا، روز چهارشنبه ذخایر نفت آمریکا 4٫6 میلیون بشکه کاهش داشت که رقمی بیش از پیش‌بینی‌های قبلی بود. همچنین اکنون تقاضای نفت رشد زیادی داشته و پالایشگاه‌ها نفت زیادی طلب کردند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقریبا رشد 23٫2 میلیون بشکه در روز در هفته‌های اخیر ثبت شده است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد