پیش بینی بورس فردا دوشنبه 30 فروردین 1400/ صف‌های فروش جمع می‌شود؟

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 30 فروردین 1400/ صف‌های فروش جمع می‌شود؟

قرمزپوشی بازار و قفل بودن نمادها در صف فروش دیگر به امری طبیعی روزانه تبدیل شده است و هر روز سرمایه ها در حال آب شدن می باشد. با این تفاسیر می توان امیدوار به صعودی شدن بازار بود؟

به گزارش نبض بورس، امروز 29 فروردین 1400 هم اتفاق خاصی برای بورس نیفتاد و بازار همچون روز‌های گذشته قرمزپوش بود و تا چشم کار می‌کرد بر روی نقشه نقاط قرمز به چشم می‌خورد.

شاخص‌ها هم همه با هم از همان ابتدای صبح ارتفاع کم کردند و رنگ قرمز را برای معاملات امروز بازار انتخاب کردند.

امروز شاخص کل بازار 8986 واحد ریخت و به سطح یک میلیون و 224 هزار و 795 واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز 901 واحد کاهش ارتفاع دارد به سطح 432 هزار و 458 واحد رسید.

در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در 121 هزار و 353 نوبت معاملاتی، 1 میلیارد و 116 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 14 هزار و 709 میلیارد ریال در بورس معامله شد.

از 590 نماد حاضر، 11 نماد (2 درصد) در صف خرید و 495 نماد (84 درصد) در صف فروش بودند.  

خروج پول حقیقی هم که به رویه تبدیل شده است و 451 میلیارد تومان دیگر از بورس توسط حقیقی‌ها خارج شد.  

 

با این اوصاف، بورس از نفس افتاده فردا چگونه خواهد بود؟

سعید خانی نژاد تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: بازار سرمایه با بی رغبتی کامل از جانب خریداران همراه است. ابهامات مختلف در فضای سیاسی و اقتصادی از جمله، ابهام در نرخ دلار سال 1400، ابهام در نتایج مذاکرات هسته‌ای و ابهام در کاندیدا‌های ریاست جمهوری و برنامه هر کدام از نامزدها، باعث بی عملی و به تاخیر افتادن تصمیم گیری کنشگران اقتصادی شده است. در واقع در چنین شرایطی، تمامی بازیگران از انجام هرگونه اقدام جدید خودداری میکنند تا با گذر زمان فضای تصمیم گیری کمی شفاف‌تر گردد.
وی افزود: در خصوص بازار بورس نیز، خریداران اقدام به خرید نمی‌کنند و منتظر هستند با کاهش ابهامات تصمیم گیری بهتری داشته باشند، از طرفی فروشندگان مختلف که با عدم اقبال روبرو می‌شوند هر روز حاضر هستند دارایی خود را در قیمت پایین‌تر به فروش برسانند.
خانی نژاد اظهار داشت: به نظر می‌رسد روند منفی فعلی همچنان در بازار ادامه دار باشد و تصمیمات جدید سازمان مبنی بر افزایش دامنه نوسان و تسهیل قانون گره معاملاتی به نقد شونده‌تر شدن بازار کمک خواهد نمود، اما در خصوص تغییر روند بازار، در بازه میان مدت انتظار تغییر محسوس را نداریم.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد