«معافیت‌مالیاتی» برگ برنده رقابت سبدگردان‌ها

«معافیت‌مالیاتی» برگ برنده رقابت سبدگردان‌ها

عضو هیات مدیره کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران گفت: سبدگردان این کارگزاری در کیش از وضعیت خوبی برخوردار بوده با استفاده از معافیت مالیاتی توانسته حاشیه سود بهتری را کسب کند و نباید فراموش کرد که یکی از ماهیت‌های رقابت سبدگردان‌ها نیز کاهش هزینه‌ها است.

حامد قناعی عضو هیات مدیره کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران، در گفت‌وگو با بورس نیوز، درخصوص اهمیت و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد اظهارکرد: یکی از مزیت‌های مناطق‌آزاد برای سرمایه‌گذاری، بحث معافیت‌های مالیاتی این مناطق بوده که هزینه‌های عملیاتی بنگاه‌های تولیدی و تمام فعالان کسب‌وکار را به شدت پایین می‌آورد؛ بنابراین بنگاه‌های اقتصادی که نیازمند نیروهای انسانی بوده و محوریت آن بر این موضوع بنا شده می‌توانند بخاطر مزیت مالیاتی، هزینه‌های عملیاتی خود را کاهش دهند و کارگزاری‌ها و زنجیره‌های ارزش وابسته می‌توانند به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: کارگزاری‌ها در بخش زیرساختی IT که نیازمند نوآوری هستند، می‌توانند با اتکا به این مناطق هزینه‌های خود را کاهش دهند و به سوی نوآوری حرکت کنند همانطور که دوبی و ... در این زمینه‌ها پیشرو شده‌اند.


  • بیشتر بخوانید: کابوسی که رنگ واقعیت به خود گرفت

وی افزود: مباحث برندینگ برای این کارگزاری از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و هم‌افزایی در خصوص مذاکرات بی تو بی با شرکت‌های حاضر در بورس‌کالا در اولویت قرا ردارد ولذا از فاکتور مناطق آزاد در کنار فرصت‌های موجود در این مناطق برای این نوع هم‌افزایی‌ها استفاده خواهیم کرد؛ از سوی دیگر باید اشاره داشت که سبدگردان این کارگزاری در کیش از وضعیت خوبی برخوردار بوده با استفاده از معافیت مالیاتی توانسته حاشیه سود بهتری را کسب کند و نباید فراموش کرد که یکی از ماهیت‌های رقابت سبدگردان‌ها نیز کاهش هزینه‌ها است.

قناعی تصریح کرد: خدمات کارگزاری‌ها در مقایسه با یکدیگر دارای تفاوت فاحشی نیست مگر آنکه توسعه و نوآوری در بحث IT این شرکت‌ها بتواند مزیت را برای جذب کاربران در بر داشته باشد؛ کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران برای آنکه بتواند این تمایز را با رقبای خود ایجاد کند، از سال گذشته در این حوزه سرمایه‌گذاری را آغاز کرده یعنی یوآر و یوایکس‌های خاص و محصولات رقابتی در عرصه رقابتی داشته تا با سامانه‌ معاملاتی قدرتمند، بدون لگ با امکانات خوب در عرصه معاملات بتواند رضایت معامله‌گران را تامین کند.

عضو هیات مدیره کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران اضافه کرد: این خدمات باید بتواند معاملات شرطی، الگوریتمی و در مراحل بعدی اگر عمق بازار ادامه پیدا کرد،‌ های‌فری کوينسی‌ها را هم پوشش دهد.

وی در ادمه درباره بازارسرمایه و رفتاری که شاخص از خود نشان می‌دهد نیز اشاره‌ای داشت و خاطرنشان کرد: مقداری نااطمینانی از سوی سرمایه‌گذاران بوده در بازار رخ داد وگرنه کلیت بازار به نظر من مشکلی ندارد؛ در کامودیتی‌ها همه رشد قیمت دارند و با تورم رو به رو هستند؛ مثلا از ابتدای سال اوره 4، 5 برابر شده است.

قناعی گفت: این به فروش خوب شرکت‌ها کمک می‌کند و نااطمینانی‌هایی که کمی ذهن سرمایه‌گذار را مخدوش کرده به مرور زمان رفع شده و کمک می‌کند که نقدینگی به بازار بیاید.

عضو هیات مدیره کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران تاکید کرد: اگر از طرف نهاد‌های ناظر و سیاست‌گذاری همراهی‌هایی وجود داشته باشد یعنی روی نرخ بهره‌های بانکی و بازار‌های رقیب اگر همراهی‌هایی صورت بگیرد به نظر من رشد خیلی خوبی را می‌تواند خیلی سریع انجام دهد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد