آخرین وضعیت بازار مرغ / یا در صف بایستید یا گرانتر بخرید!

آخرین وضعیت بازار مرغ / یا در صف بایستید یا گرانتر بخرید!

مشاهدات میدانی در سطح شهر تهران حاکی از آن است که همچنان تنش در بازار مرغ وجود دارد و به نظر می‌رسد وعده مسيولان مربوطه مبنی بر تامین بازار شب عید و کاهش قیمت‌ها هنوز عملیاتی نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که گفته شده قیمت مرغ بایستی در خرده فروشی های سطح شهر کیلویی 20 هزار و 400 تومان باشد و مراکز خرده فروشی از قطعه بندی کردن مرغ و فروش آن با قیمت های بالاتر خودداری کنند، اما مشاهدات میدانی حاکی از آن است که یا برخی از خرده فروشی‌ها مرغ کیلویی 20 هزار و 400 تومانی ندارند، یا با قیمت های بالاتر یعنی 28 هزارتومان، مرغ را عرضه می کنند یا اینکه همچنان اقدام به قطعه بندی کردن و فروش قطعات مرغ با قیمت‌های مختلف می‌کنند. این در حالی است که چندی پیش مسيولان مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت وعده کاهش قیمت مرغ و عرضه آن با قیمت مناسب در بازار را داده بودند.

در بررسی‌های میدانی( امروز شنبه 16 اسفند) برخی از فروشندگان گفتند که نتوانستند حواله مرغ تنظیم بازاری دریافت کنند و به همین دلیل مرغ 20 هزار و 400 تومانی ندارند. برخی از آنها نیز بیان کردند که خودشان نیز مرغ را گرانتر از نرخ مصوب خریداری می‌کنند و به همین دلیل نمی‌توانند آن را کیلویی 20 هزار و 400 تومان بفروشند.

عده ای هم تنها مرغ قطعه بندی شده با قیمت‌های مختلف مثل هرکیلو ران تازه حدود 29 هزار تومان و هرکیلو سینه حدود 59 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌کنند.

گفتنی است که در بررسی از چندین محله تنها یک مغازه اقدام به فروش مرغ 20 هزار و 400 تومانی می کرد که صف طولانی هم جلوی آن تشکیل شده بود.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد