پیش بینی بورس فردا، روند نزولی ادامه خواهد داشت؟

پیش بینی بورس فردا، روند نزولی ادامه خواهد داشت؟

امروز 13 بهمن 99 بازار و شاخص‌ها قرمزپوش بودند و شاهد شدت گرفتن خروج پول حقیقی از بازار بودیم. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، امروز 13 بهمن 99 بازار سرمایه در حالی کار خود را آغاز کرد که پیش بینی می‌شد با صحبت‌های شب گذشته ريیس کل بانک مرکزی، بازار امروز سبزپوش شود، اما بازار کار خود را با فشار عرضه آغاز کرد و در همان ابتدا شاخص کل افت بیش از 6 هزار واحدی را تجربه کرد.  

 

با گذشت زمان شرایط در بازار بهتر شد و کفه تقاضا سنگین‌تر از ابتدای بازار شد، اما این موضوع دوام چندانی نداشت و با سقوط پالایشی یکم به صف فروش و از آنجا که چشم بازار در چند روز اخیر به این نماد بود، بازار رنگ قرمز را بر تن کرد و در نهایت هم شاخص کل با کاهش 17842 واحدی بر روی کانال یک میلیون و 233 هزار و 559 واحدی آرام گرفت.

شاخص کل هموزن نیز با 1918 واحد کاهش معادل منفی 0.44 درصد به سطح 429 هزار و 618 واحد سقوط کرد.  

امروز همچنین میزان خروج پول حقیقی از بازار در مقایسه با روز گذشته شدت بیشتری گرفت به طوری که در پایان بازار امروز آمار‌ها نشان می‌داد که میزان خروج پول حقیقی به بیش از 700 میلیارد تومان رسیده است. با این اوصاف بازار فردا چگونه خواهد بود؟  

بورس فردا نزولی است؟

یاسین حیدری تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: با توجه به سخنان عبدالناصر همتی ريیس کل بانک مرکزی در راستای کاهش سقف نرخ بهره بین بانکی، به نظر می‌رسد تا انتظارات کاهشی نسبت به نرخ سود سپرده‌های بانکی شکل بگیرد که این خود باعث می‌شود تا تقاضا برای سرمایه گذاری در بورس افزایش پیدا کند و همچنین با توجه به سخنان علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در رابطه با مقابله با قیمت گذاری دستوری می‌توان انتظار داشت کمی از فضای منفی موجود در بازار کاسته شود.
وی افزود: در رابطه با نرخ دلار و روند آن نیز باید دید که سخنان امروز جو بایدن ريیس جمهور فعلی آمریکا چگونه است و موضع آمریکا در قبال ایران به چه صورتی می‌باشد.
این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: همچنین با توجه به روند رو به پایین بازار امروز به نظر می‌رسد بازار فردا حداقل در ابتدا جو خوبی نداشته باشد و به صورت کلی انتظار می‌رود تا یک بازار متعادل را برای فردا شاهد باشیم.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد