هشدار آلمان به تصمیم درباره سهمیه بندی گاز

هشدار آلمان به تصمیم درباره سهمیه بندی گاز

طبق اطلاعیه آژانس شبکه فدرال آلمان، اگر سطح ذخایر گاز این کشور تا اول فوریه سال آینده میلادی به زیر 40 درصد برسد، باید اقدامات جدی مثل سهمیه‌بندی گاز اتخاذ شود.

بورس نیوز: طبق اطلاعیه آژانس شبکه فدرال آلمان، اگر سطح ذخایر گاز این کشور تا اول فوریه سال آینده میلادی به زیر 40 درصد برسد، باید اقدامات جدی مثل سهمیه‌بندی گاز اتخاذ شود.

ذخایر گاز آلمان در آغاز فصل سرما در ماه نوامبر 99 درصد پر شده بودند و در 23 نوامبر 98.95 درصد اعلام شدند. اما به‌نظر می‌رسد روند کاهش این ذخایر تسریع شده‌ است.

آژانس شبکه فدرال آلمان اعلام کرد اگر سطح ذخایر گاز تا اول فوریه به زیر 40 درصد برسد، یعنی وارد سطح بحرانی شده‌است و باید پاسخ مناسبی در راستای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در نظر گرفته شود که احتمالا شامل سهمیه‌بندی گاز خواهد شد.

آلمان در حال حاضر در مرحله دوم هشدار برای مصرف انرژی است و اگر سطح ذخایر گاز تا سطح بحرانی پایین بیاید، وارد مرحله 3 می‌شود.

مقامات انرژی آلمان تاکید دارند صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف گاز و انرژی لازم است تا جلوی سهمیه‌بندی آن در زمستان گرفته شود.

کلاوس مولر، ريیس سازمان نظارت بر شبکه‌های برق و گاز آلمان، در ماه اکتبر هشدار داده بود خانواده‌ها، صنایع و کسب‌وکار‌ها باید حداقل 20 درصد از مصرف خود را پایین بیاورند. اگر مصرف‌کنندگان در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا این صرفه‌جویی را لحاظ نکنند، آلمان نمی‌تواند از شرایط اضطراری در زمستان خارج شود.

مولر یک ماه قبل‌از آن‌هم گفته بود اگر زمستان پیش رو سردتر از حد معمول باشد، آلمان با کمبود گسترده گاز مواجه خواهد شد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد