نگاهی به نماد‌های خودرویی در بورس امروز (19 خرداد)/ بازار به خودرویی‌ها چراغ سبز نشان داد

نگاهی به نماد‌های خودرویی در بورس امروز (19 خرداد)/ بازار به خودرویی‌ها چراغ سبز نشان داد

در معاملات بورس امروز، نمادهای خودرو، خساپا خگستر و خبهمن رشد کردند اما خزامیا، خموتور و خفنر شاهد افت قیمت خود بودند.
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ در معاملات بورس امروز، شاخص گروه خودرو و ساخت قطعات، 1.3درصد رشد کرد و عدد 196هزار و 586واحد را رقم زد. با جابجایی حدود دو میلیارد و 740میلیون برگه سهم نمادهای خودرویی، مجموع ارزش معاملات نمادهای این صنعت به 560میلیارد تومان رسید و خودرویی‌ها بیشترین ارزش معاملات در بین صنایع را به نام خود زدند. همچنین امروز این گروه خروج 14میلیارد تومانی پول حقیقی، را تجربه کرد.

امروز در نمادهای خودرویی چه گذشت؟

سهام شرکت ایران خودرو (خودرو)، معاملاتش را در رنج منفی آغاز کرد اما طولی نکشید که مثبت شد و در نهایت با سه درصد رشد، قیمت 1,950ریال را برای قیمت آخرین معامله رقم زد. همچنین خودرو با 2.8درصد رشد قیمت پایانی، روز آینده را با قیمت 1,947ریال آغاز خواهد کرد. حجم معاملات خودرو به 900میلیون برگه سهم و ارزش معاملات این نماد به حدود 175میلیارد رسید. همچنین خودرو خروج 17میلیارد تومانی پول حقیقی را شاهد بود.

شرکت سایپا (خساپا) پس از معاملاتی متعادل، در دقایق پایانی رشد 0.7درصدی را رقم زد و عدد 1,712ریال را برای قیمت آخرین معامله ثبت کرد. قیمت پایانی خساپا نیز با 0.8درصد رشد به عدد 1,715ریال رسید. با جابجایی 700میلیون برگه سهم، ارزش معاملات خساپا به بیش از 120میلیارد تومان رسید. همچنین تغییر مالکیت خساپا، معادل پنج میلیارد تومان به نفع حقوقی‌ها رقم خورد.

روند امروز گروه‌ بهمن‌ (خبهمن)، همانند خساپا و خودرو بود و این نماد نیز پس از معاملاتی متعادل که از محدوده منفی آغاز شده بود، در پایان زمان بازار با 1.3درصد رشد، قیمت پایانی 1,208ریال را رقم زد. خبهمن در آخرین لحظات، با قیمت 1,210ریال معامله شد که نسبت به روز گذشته 1.4درصد رشد کرده است. همچنین با معاملاتی به ارزش حدود 23میلیارد تومان، حجم معاملات خبهمن به 186میلیون برگه سهم رسید.

سهام گسترش ‌سرمایه‌گذاری ‌ایران ‌خودرو (خگستر) معاملاتش را متعادل آغاز کرد اما با گذشت حدود 30دقیقه، به صف خرید نشست. ارزش این صف در دقایقی به بیش از 20میلیارد تومان رسید و با وجود اینکه در دقایقی عرضه شد اما باز هم تشکیل شد تا خگستر در آخرین معاملات خود با پنج درصد رشد، رقم 2,178 ریال را ثبت کند. همچنین خگستر با 4.2درصد رشد، معاملات روز معاملاتی آینده خود را با قیمت 2,163ریال آغاز خواهد کرد. امروز حدود 710میلیون برگه سهم خگستر خرید و فروش شد که حقیقی‌ها 97درصد سفارشات خرید و کد‌های حقوقی حدود سه درصد آن‌ها را ثبت کردند. در سوی دیگر اشخاص حقیقی 85درصد و کدهای حقوقی 15درصد برگه سهم‌ها خگستر را فروختند. گفتنی است خگستر میزبان حدود 19میلیارد تومان پول حقیقی بود. 

علاوه بر نمادهای ذکر شده سهامداران خاذین، ختوقا و خمحرکه نیز شاهد افزایش قیمت نمادهایشان بودند. از طرف دیگر نمادهای خزامیا، خموتور، خفنر، خرینگ، خلنت و ختور با افت قیمت، کام سهامداران خود را تلخ کردند.  

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد