پیش‌بینی سرنوشت ساز برای خریداران بیت کوین

پیش‌بینی سرنوشت ساز برای خریداران بیت کوین

با کاهش قیمت بیت کوین، سطح 26 هزار و 750 دلار برای خریداران بسیار مهم خواهد بود، زیرا از دست رفتن این سطح، روند نزولی...

اولین چارچوب جامع مقرراتی برای دارایی‌های رمزنگاری شده توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روز سه‌شنبه تایید نهایی شد و فشار بیشتری را بر کشورهایی مانند بریتانیا و ایالات متحده برای پیروی از آن اعمال کرد. این مقررات جدید تاثیر نسبتا منفی بر دارایی‌های رمزارزی، به ویژه بیت کوین داشته است.

الیزابت سوانتسون، وزیر دارایی سويد، بیان داشت که تحولات اخیر بر ضرورت اجرای مقرراتی تاکید کرده است که حفاظت از سرمایه‌گذاران اروپایی در این دارایی‌ها و امنیت حساب‌ها در برابر سوء‌استفاده از صنعت ارزهای دیجیتال جهت پولشویی و تامین مالی تروریسم را افزایش می‌دهد.

تصمیم گرفته‌شده این است که صرف نظر از مبلغ انتقال، ارايه‌دهندگان خدمات باید از تاریخ ژانویه 2026،  نام فرستندگان و ذی‌نفعان دارایی‌های رمز ارزی را مشخص کنند. همچنین توافقی برای اصلاح مقررات حاکم بر همکاری مالیاتی بین کشورهای عضو انجام شده که شامل تراکنش‌های مربوط به دارایی‌های رمز ارزی و همچنین تبادل اطلاعات مربوط به قضاوت‌های مالیاتی با ارزش بالا می‌شود.

شرکت‌های رمز ارزی بر تمایل خود جهت افزایش اطمینان نظارتی تاکید می‌کنند و بر دولت‌ها برای اتخاذ مقررات اتحادیه اروپا و تنظیم‌کننده‌ها برای ایجاد استانداردهای ثابت در عملیات فرامرزی فشار وارد می‌کنند.

افزایش سرمایه‌گذاری در بیت کوین

روز سه‌شنبه، شرکت خدمات مالی و فناوری ریور، 35 میلیون دلار به رهبری شرکت Kingsway Capital  و با مشارکت میلیاردر معروف پیتر تیل، در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد. گفتنی است، هم برای افراد و هم برای شرکت‌ها، ریور طیف گسترده‌ای از خدمات مرتبط با بیت کوین را ارايه می‌دهد، از جمله ماینینگ، نظارت و کیف پولی که از تراکنش‌های زنجیره‌ای و شبکه لایتنینگ پشتیبانی می‌کند.

شبکه لایتنینگ یک راه حل مقیاس‌پذیر برای بیت‌کوین است که با تسویه تراکنش‌های خارج از زنجیره، سرعت تراکنش‌های سریع‌تر و کارمزدهای کمتری را ممکن می‌سازد.

در بیانیه خبری اخیر، الکس لیشمن، مدیرعامل ریور، بر مزیت بیت کوین تاکید کرد و اظهار داشت این شکست‌های بانکی و کمک‌های مالی، یادآوری این موضوع هستند که چرا وجود بیت کوین بسیار حیاتی است.

او بیت کوین را به عنوان مسیری امن به سوی اقتصاد جهانی عادلانه‌تر، دموکراتیک‌تر و بازتر معرفی کرد. لیشمن در ادامه بیان کرد که ماموریت ریور این است که ساده‌ترین رمپ را برای افراد جهت سرمایه‌گذاری در بیت کوین فراهم کند زیرا آنها به دنبال جایگزینی برای سیستم موجود هستند.

روند قیمت بیت کوین

تا لحظه نگارش این گزارش، بیت کوین سطح قیمتی 26 هزار و 750 دلار را حفظ کرده است. قیمت این ارز دیجیتال امروز کاهش حدود 1.5 درصدی را تجربه کرد.

روند رو به رشد پذیرش نهادی در بین استارتاپ‌های رمز ارزی، در حال حاضر از قیمت بیت کوین حمایت می‌کند. بیت کوین یک کانال نزولی در نمودار دو ساعته با حمایت مهمی نزدیک به 26 هزار و 750 دلار تشکیل داده است. همچنین یک سطح پشتیبانی بالقوه در حدود 26 هزار و 500 دلار وجود دارد که سنگر مهمی برای خریداران خواهد بود.

محدوده کنونی قیمت برای تداوم روند صعودی بیت کوین تا زمانی که قیمت بالای 26 هزار و 750 دلار قرار دارد، بسیار مهم خواهد بود. اندیکاتورهای RSI و MACD، دو شاخص فنی پیشرو در بازار، در حال حاضر در قلمرو خنثی قرار دارند. قیمت بیت کوین نوسانات بالاتر و پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه را نشان می‌دهد که منعکس کننده احساسات مختلط سرمایه‌گذاران در بازار است.

سطح 26 هزار و 750 دلار برای معامله‌گران بسیار مهم است. تثبیت قیمت بالاتر از سطح مذکور نشان می‌دهد که موقعیت‌های خرید با هدف 27 هزار و 250 دلار و سپس 27 هزار و 650 دلار مناسب خواهند بود. شکست قیمت به زیر سطح 26 هزار و 750 دلار می‌تواند منجر به کاهش قیمت به سطح 26 هزار و 200 دلار شود.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد