زراعتی های سبز پوش در پی خبر افزایش نرخ شیر خام

زراعتی های سبز پوش در پی خبر افزایش نرخ شیر خام

زراعتی ها در روز جاری از معدود گروه هایی بودند که یکدست سبزپوش بودند. خبر افزایش نرخ شیر خام موجب تحرکات نمادهای این گروه شده بود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بازار امروز در حالی کار خود را شروع کرد که تحت تاثیر مصوبه توانیر در جهت قطعی برق صنایع فولادی و سیمانی و همچنین آثار روانی نزدیک شدن به مقاومت 1.3 میلیونی شاخص کل، با افزایش عرضه ها همراه بوده است به طوری که اکثر صنایع بازار در محدوده های منفی داد و ستد شدند.

شاخص کل در انتهای بازار با کاهش 11،308 واحدی به ارتفاع 1،270،727 رسید که کاهش 0.88 درصدی را تجربه کرد. نمادهای فارس، شستا، فولاد، شپنا و ... بیشترین تاثیر منفی و نمادهای رمپنا، پارس، مبین و ... بیشترین تاثیر مثبت را ب شاخص کل گذاشتند.

گروه محصولات شیمیایی در معاملات امروز بر مدار منفی قرار داشتند که البته در این بین شوینده ها اوضاع بهتری داشتند و نوسانات مثبتی را تجربه کردند. پتروشیمی ها با توجه به اینکه همواره تقسیم سود خوبی را در مجمع داشته اند معمولا در هفته های منتهی به مجمع عمومی سالیانه با تقاضای حقوقی ها همراه می شوند. با توجه به عدم افت دلار در بازار و نزدیکی به مجامع این شرکت ها، انتظار می رود در روزهای آتی رونق مجددا به این گروه بازگردد.

سیمانی از جمله گروه هایی بودند که نسبت به کلیت بازار از معاملات بهتری برخوردار بودند که این امردر پی شایعاتی در خصوص آزاد شدن نرخ سیمان است که با محقق شدن آن می توان شاهد رشد سودآوری این صنعت در سال جاری بود.

زراعتی ها در روز جاری از معدود گروه هایی بودند که یکدست سبزپوش بودند. خبر افزایش نرخ شیر خام موجب تحرکات نمادهای این گروه شده بود. با افزایش نرخ شیر خام، قطعا با افزایش نرخ لبنیاتی ها مواجه خواهیم شد که این امر می تواند مقدمات رشد سودآوری این گروه را فراهم سازد.

دارویی ها اما از دیگر صنایع پرپتانسیل و گاها مورد توجه بازار هستند که با خبرهایی مبنی بر حذف ارز 4200 تومانی در نیمه دوم سال جاری، می توانند با جهش سودآوری همراه شوند. دتماد، دتولید، دسبحان، دلقما و ... از نمادهایی بوده اند که در کانون توجه فعالان بازار قرار داشتند و نهایتا با صف خرید به کار خود پایان دادند.

فلزات اساسی روز پر عرضه ای را سپری کردند که البته شاهد نوسانات مثبت کوچکترهای این گروه من جمله فروی، فزرین، فگستر بوده ایم. وضعیت شرکت های روی بهتر از فولادی ها بوده است و انتظار رویه خوبی را از این گروه در روزهای آتی داریم. فلزات اساسی از گروه هایی هستند که با توجه به اینکه از گزارش های ماهانه خوبی طی سه ماهه فصل بهار برخوردار بوده اند قاعدتا گزارش سه ماهه شایسته ای را روانه بازار خواهند کرد. بنابراین نوسانات منفی این گروه نباید موجب نگرانی سهامدارن شود کمااینکه فشار عرضه ها در تبعیت از مصوبه توانیر بوده است.

با جمیع جهات، بازار سرمایه در شرایط کنونی جای هیچ نگرانی ندارد و نوسانات مقطعی بازار موجب وحشت سهامداران نخواهد شد. به نظر می رسد فردا بازاری بهتر از امروز خواهیم داشت و پس از زورآزمایی خریداران و فروشندگان، نهایتا میزان تقاضا بر شدت عرضه ها غلبه خواهد کرد.

*تحلیلگر: مهرزاد جهانی

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد