تحلیل تکنیکال و بنیادی نماد آریا/ نقاط حمایت آریا کجاست؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی نماد آریا/ نقاط حمایت آریا کجاست؟

پتروشیمی آریا ساسول در 12 ماهه و در یک گزارش بسیار خوب به سود 1,208 تومانی برای هر سهم رسیده است. به لحاظ تکنیکالی نیز آریا از معدود سهام بازار است که در اصلاح اخیر بازار کمترین آسیب را دیده است. روند صعودی آریا ادامه خواهد یافت؟

به گزارش نبض بورس، آریا امروز 11 اردیبهشت 1400 تحت تاثیر جو منفی حاکم بر بازار معاملات منفی داشت و گزارش خوب سهم برای یکسال گذشته تحت الشعاع بازار قرار گرفت. آریا امروز در حدود 2 میلیون برگه سهم معامله شد و با پایانی منفی 0.8 درصد بسته شد.

سود 1208 تومانی آریا برای هر سهم

پتروشیمی آریا ساسول در 12 ماهه و در یک گزارش بسیار خوب به سود 1,208 تومانی برای هر سهم رسیده است.

 

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید مبلغ فروش و بالتبع سود هر سهم شرکت بصورت فصلی در حال رشد بوده است. هر چند که بخشی از سود هر سهم فصلی شرکت عملیاتی نبوده است، اما به نظر می‌رسد که آریا در یک سناریوی متعادل و منطقی برای سال پیش رو موفق به تحقق سود 1,400 تومانی برای هر سهم بشود.

تحلیل تکنیکال آریا/ آریا همچنان در روند صعودی باقی خواهد ماند؟
 
 با بررسی نموداری متوجه می‌شویم که آریا از معدود سهام بازار است که در اصلاح اخیر بازار کمترین آسیب را دیده است و با توجه به بنیاد خوب سهم و انتظاری که بازار از گزارش‌های پیش روی سهم داشته است، عملکرد مناسبی را روی تابلو معاملات داشته باشد. سهم از چند ماه گذشته یک روند صعودی با شیب ملایم را آغاز کرده است که حفظ این روند در اندیکاتور RSI به وضوح دیده می‌شود پس می‌شود انتظار داشت که روند صعودی نمودار قیمت هم ادامه خواهد یافت. از طرفی دیگر قرار گرفتن منحنی میانگین 20 روزه بالای میانگین 40 روزه تايیدی است بر ادامه روند صعودی و رو به رشد قیمت.
قیمت برای رشد بیشتر نیاز به عبور از خط روند نزولی در بازه قیمتی 9200-9400 تومان را دارد. این در حالی است که محدوده  حمایتی سهم ابتدا بر روی 8000 تومان و پس از آن در 7300 تومان قرار دارد.
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد