عرضه 5هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای بهمن موتور

عرضه 5هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای بهمن موتور

مبلغ 5 هزار میلیارد ریال از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران از فردا به مدت سه روز در نماد "صبهمن404" عرضه عمومی خواهد شد. بدین ترتیب این دومین تامین مالی گروه...

به گزارش اقتصادآنلاین، با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت بهمن موتور (سهامی خاص) به مبلغ 5 هزار میلیارد ریال از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران از فردا به مدت سه روز در نماد "صبهمن404" عرضه عمومی خواهد شد.

غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: فردا صکوک مرابحه شرکت بهمن موتور به ارزش 5 هزار میلیارد ریال جهت خرید مواد و قطعات مورد نیاز تولید خودرو از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: این اوراق 4 ساله و با نرخ 18 درصد می باشد که اقساط آن هر سه ماه یک بار پرداخت می شود.

وی در خصوص شیوه ضمانت و ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: جهت تضمین پرداخت اقساط و اصل اوراق در سررسید، بخشی از سهام شرکت‌های گروه بهمن(سهامی عام) و تراکتورسازی ایران(سهامی عام) توثیق گردیده است. شرکت تامین سرمایه تمدن به عنوان متعهد پذیره نویس و بازارگردان این اوراق ایفای نقش می نماید. شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات عامل فروش، شرکت واسط مالی آذر دوم ناشر اوراق و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق می باشند.

ابوترابی تصریح کرد: در این اوراق، شرکت واسط مالی آذر دوم(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز(مواد و قطعات مورد نیاز تولید خودرو) شرکت بهمن موتور(بانی) را نقدا خریداری خواهد نمود و سپس این مواد اولیه را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می شود که در سررسیدهای سه ماهه، اقساط مربوطه را از طریق ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت نماید.

به گفته وی، پس از انتشار موفق 5 هزار میلیارد ریال اوراق برای شرکت بهمن دیزل در ماه گذشته، این دومین تامین مالی گروه بهمن از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد