موجودی کالای اساسی در بنادر بیش از 4 میلیون‌تن

موجودی کالای اساسی در بنادر بیش از 4 میلیون‌تن

معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود بیش از 4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 محمد راستاد درخصوص میزان موجودی فعلی کالا‌های اساسی در بنادر کشور گفت: میزان موجودی فعلی کالا‌های اساسی در بنادر بیش از 4 میلیون تن است و کالای اساسی که از ابتدای سال تاکنون از بنادر کشور خارج شده بالغ بر 11.4 میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

او افزود: کل موجودی در انبار‌ها و کشتی‌های در حال تخلیه کنار اسکله و لنگرگاه 6 میلیون تن است که با ظرفیت نگهداری کالا برابری می‌کند.

راستاد با اشاره به اهمیت بندر امام خمینی در تخلیه کالا‌های اساسی گفت: مرداد ماه امسال کالای تخلیه شده از کشتی‌ها در این بندر در مجموع حدود یک میلیون و 500 هزار تن بوده و میانگین روزانه آن 46 هزار و 750 تن است و میانگین خروج از بنادر با کامیون و ریل نیز 52 هزار و 799 تن است که خوشبختانه خروجی از ورودی بیشتر بوده است و همچنین میانگین کامیونی که در مردادماه به بنادر وارد شدند روزانه 2 هزار و 45 دستگاه و میانگین واگن نیز 91 واگن بوده است.

او افزود: در چند روز ابتدای شهریور عملکرد بالایی در تخلیه و بارگیری داشتیم و در مجموع؛ میانگین روزانه تخلیه از کشتی 48 هزار و 320 تن و خروج از بندر 63 هزار و 124 تن بوده و میانگین روزانه تردد کامیون 2 هزار 453 دستگاه و واگن نیز 92 دستگاه محاسبه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر موجودی کالا‌های اساسی عمدتا در بندر امام خمینی بیش از 3.2 میلیون تن بوده و مجموع کشتی‌هایی که در حال تخلیه در بنادر هستند 18 فروند بوده که از این میزان 10 فروند در بندر امام خمینی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: همچنین 24 فروند کشتی نیز در لنگرگاه‌ها (با یک میلیون و 300 هزار تن محموله) در انتظار تخلیه هستند که طبیعی است میزان خروج از بنادر افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد