دولت کند و گران مسکن می‌سازد/ 600 هزار واحد مسکونی در تهران باید نوسازی شود

دولت کند و گران مسکن می‌سازد/ 600 هزار واحد مسکونی در تهران باید نوسازی شود

ایلنا: مدیر عامل سازمان نوسازی تهران اظهار کرد: باید رقم وام در بخش نوسازی بیشتر شود و با افزایش رقم وام مردم خودشان وارد نوسازی بافت فرسوده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی  تهران در مراسم افتتاح 5 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده در کشور  اظهار داشت:در یک سال گذشته در تهران برای اولین بار موضوع ساخت مسکن را با موضوع بافت فرسوده همسو کردیم و در حالیکه در 10 سال گذشته شاهد رکود ساخت مسکن بودیم اما در دو ماه گذشته آمار ها در بخش ساخت مسکن صعودی بوده‌است. 

وی ادامه داد : در محدوده های ناکارآمد 3هزار هکتار اراضی تهیه کردیم که جریان نوسازی بافت در این محدوده ها ایجاد شده است. 

مدیرعامل سازمان نوسازی تهران با بیان اینکه پیش از این محدوده های بافت سه شاخص داشت که امروز به 27 شاخص گسترده پیدا کرده است، گفت: پیش از این حرایم جزو شاخص نبود که امروز به شاخص‌های اضافه شده هر چند در آمد شهرداری‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما در آینده به نفع شهرهاست.

هدایت با تاکید بر اینکه دولت در پروژه‌های خانه‌سازی هم دیر می‌سازد و هم گران و کند، گفت: باید رقم وام در بخش نوسازی بیشتر شود و با افزایش رقم وام مردم خودشان وارد نوسازی بافت فرسوده می‌شوند. 

وی ادامه داد: در تهران 43 درصد بافت فرسوده نوسازی شده و به هسته سخت نوسازی رسیده‌ای و اگر رقم وام افزایش پیدا کند، نوسازی بافت فرسوده سرعت پیدا می‌کند و در محدوده بافت می توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌شود.

هدایت افزود:600 هزار واحد مسکونی قابل نوسازی در بافت در تهران داریم

همچنین در تیم مراسمی حسین جنتی، مدیر کل راه و شهر سازی استان تهران   گفت : نزدیک به 70 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده در حال صدور پروانه است. 

وی با اشاره به افزایش مشارکت در نوسازی بافت فرسوده ادامه داد : نزدیک 300 درصد افزایش مشارکت در باز آفرینی داشتیم و امسال علمیات ساخت 93 هزار واحد در تهران در پروژه باز آفرینی شهری آغاز خواهد شد. 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد