نماینده مجلس: اتاق بازرگانی 1000 میلیارد تومان درآمد را در حساب خود نگه داشته است

نماینده مجلس: اتاق بازرگانی 1000 میلیارد تومان درآمد را در حساب خود نگه داشته است

یک نماینده مجلس گفت: اینکه سرجمع درآمد اتاق بازرگانی چقدر است، محل سوال بوده خود اعضای اتاق می‌گفتند، درآمد 160 میلیارد است اما اعداد بسیار بسیار بیشتری بدست آمده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مجتبی رضاخواه ضمن اشاره به روند تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی اظهار داشت: کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد اتاق بازرگانی در آن جهت تشکیل شده که ابهاماتی مرتبط با درآمدها و هزینه‌ها را بررسی کند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات تاکید کرد» ما ابهاماتی داریم که آیا اتاق‌های بازرگانی درآمدهای که در سطح استان کسب می‌کنند را به اتاق بازرگانی ایران اعلام کردند یا خیر، ما مستنداتی داریم که در برخی از استان‌ها از جمله استان اصفهان تخلفات گسترده‌ای رخ داده است.

وی افزود: طبیعتا این درآمدها مرتبط با عموم بازرگانان است و باید صرف امور مشخصی شود، اینکه یک استان درآمدی داشته و آن را ابراز نکند تخلف است.

رضاخواه گفت: در مورد هزینه‌کرد اتاق‌های بازرگانی نیز مسايلی وجود دارد، یک مصداق آن این است که هزینه‌کردی که باید برای توسعه صادرات باشد برای یک انتخاباتی هزینه شده است. ما با این موضوع ورود کرده‌ایم و قطعا انتخاباتی به این شکل باید ابطال شود.

وی به اشاره به اینکه با این تخلفات برخورد جدی خواهیم کرد، ادامه داد: اطلاعات اولیه را گرفتیم و نتیجه را به دستگاه‌های ذی‌ربط اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

این نماینده مجلس گفت: اتاق بازرگانی بیش از 1000 میلیارد تومان را در حساب خود نگه داشته است که کمیته تحقیق و تفحص به همه موارد ورود خواهد کرد.

رضاخواه ادامه داد: اینکه سرجمع درآمد اتاق بازرگانی چقدر است، محل سوال بوده و اعداد بسیار متفاوت است، خود اعضای اتاق می‌گفتند، درآمد 160 میلیارد است اما در حال حاضر اعداد بسیار بسیار بیشتری بدست آمده است و زیبنده نیست که مقامات رسمی اتاق بازرگانی قصد فریب نماینده‌ها را داشته باشند.

وی در پایان گفت: تا این لحظه این موارد به دستگاه قضا ارجاع نشده است، قطعا جلساتی را با حضور افراد ذی‌ربط تشکیل و موارد را بررسی خواهیم کرد و بعد از جلسات به دستگاه قضا انتقال می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد