لبنانی‌ها آماده استقبال از کاروان حامل سوخت ایران

لبنانی‌ها آماده استقبال از کاروان حامل سوخت ایران

اقدامات فنی، اداری، لجستیکی و تبلیغاتی برای استقبال از تانکر‌های حامل سوخت ایران در لبنان از سوی حزب‌الله صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس: اقدامات فنی، اداری، لجستیکی و تبلیغاتی برای استقبال از تانکرهای حامل سوخت ایران در لبنان از سوی حزب‌الله صورت گرفته است.

مقامات حزب‌الله در استان البقاع لبنان، اقدامات لجستیکی، فنی، تبلیغاتی و اداری را برای استقبال از کاروان تانکرهای حامل سوخت ایران به طور کامل انجام داده و منتظر رسیدن کامیون‌ها هستند.

به نوشته المنار، بالغ بر70 الی 80 کامیون حامل سوخت، قرار است با طی مسیر 230 کیلومتری گازويیل صادراتی ایران را از بندر بانیاس سوریه به خاک لبنان انتقال دهند. طول این کاروان سه کیلومتر خواهد بود و قرار است سه میلیون لیتر گازويیل را با خود حمل کنند.

حزب‌الله لبنان برای استقبال از این کاروان دو مراسم جداگانه در نظر گرفته است. یک مراسم قرار است در بین شهرک «العین» و «النبی عثمان» در استان البقاع و دیگری در ورودی بعلبک جنوبی برگزار شود و جمعیت زیادی از مردم و شخصیت‌های بعلبک در این مراسم حضور خواهند داشت.

پس از این مراسم، قرار است جایگاههای سوخت شرکت «الامانه» در منطقه پر شود و پس از آن تمامی نهادها و سازمان‌هایی که قرار است از گازويیل صادراتی ایران به طور رایگان استفاده کنند از جمله بیمارستان‌ها، خانه سالمندان، یتیم‌خانه‌ها، بخش تصفیه آب، سازمان صلیب سرخ لبنان، آتش‌نشانی‌ها و شهرک‌هایی که با موتورخانه آب خود را از زیر زمین استخراج می‌کنند می‌توانند سوخت خود را از حزب‌الله تحویل بگیرند. این مقدار سوخت برای مصرف یک ماه آن‌ها کافی خواهد بود.

همچنین سوخت صادراتی ایران به بیمارستان‌های خصوصی، مراکز درمانی، داروسازی‌ها، نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، تعاونی‌ها و شرکت‌های خصوصی برق با لیر لبنان به فروش خواهد رسید و به گفته سید حسن نصرالله ارزان‌تر از سوخت موجود در لبنان خواهد بود.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان شب گذشته در یک سخنرانی گفت اولین کشتی حامل فرآورده‌های نفتی، شامگاه یکشنبه وارد بندرگاه بانیاس شد و امروز بار خود را تخلیه می‌کند... انتقال فرآورده‌ها به البقاع، روز پنجشنبه آینده آغاز خواهد شد.

نصرالله با بیان اینکه، محاسبات بسیاری از کسانی به هم ریخت که مدعی بودند وعده اعزام کشتی، مصرف رسانه‌ای دارد و غیر قابل تحقق است، خاطر نشان کرد: «محاسباتی تمام کسانی که امیدوار بودند اسرايیلی‌ها کشتیها را هدف قرار دهند، اشتباه از آب درآمد... اسرايیل در تنگناست. معادله بازدارندگی موجود، از رسیدن کشتی نخست حمایت کرد».

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد