3 برابر شدن فروش سایپا در فروردین 1400 / سایپا چقدر «شاهین» فروخته است؟

3 برابر شدن فروش سایپا در فروردین 1400 / سایپا چقدر «شاهین» فروخته است؟

بر اساس گزارش منتشر شده در وبسایت کدال، شرکت خودروسازی سایپا در فروردین ماه میزان فروش خود را با رشدی 220 درصدی نسبت به سال گذشته به 2200 میلیارد تومان رسانده که البته نسبت به اسفند افتی 31 درصدی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، گزارش عملکرد مالی فروردین شرکت خودروسازی سایپا در حالی منتشر شده که این شرکت در نخستین ماه سال بیش از حدود 2200 میلیارد تومان فروش داشته است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته کل فروش سایپا 682 میلیارد تومان بوده است. موضوعی که نشان می‌دهد درآمد این خودروساز در فروردین ماه بیش از 3 برابر شده است. با این حال میزان فروش سایپا نسبت به اسفند ماه افتی 31 درصدی را نشان می‌دهد.


بر اساس این گزارش سایپا در فروردین ماه در مجموع بیش از 24 هزار دستگاه خودرو فروخته که 90 درصد آن خانواده تیبا بوده است. متوسط قیمت فروش این خودروها نیز حدود 86 میلیون تومان گزارش شده که نسبت به فروردین سال گذشته تقریبا 2 برابر شده است.

همچنین در این ماه تعداد فروش شاهین (خودروی جدید سایپا) 66 دستگاه بوده که با قیمت 236 میلیون و 500 هزار تومان به فروش رسیده است. این در حالی است که مبلغ پیش‌پرداخت این خودرو در طرح‌های پیش‌فروش سایپا 133 میلیون و 700 هزار تومان بوده است.

از زمان آغاز تولید شاهین تا پایان فروردین 1400، سایپا 2513 دستگاه خودروی شاهین تولید کرده که تنها 528 دستگاه از آنها را به فروش رسانده که قیمت تحویلی آن نیز 267 میلیون تومان بوده است. با این حال تعداد زیادی از این خودروها هم با قیمت‌های چندبرابری سر از بازار آزاد درآورده‌اند. در حال حاضر در بازار آزاد و سایت‌های خرید و فروش آنلاین، حواله و دعوتنامه این خودرو بیش از 2 برابر قیمت خورده است.

آخرین اخبار و اطلاعات بازار سهام و گزارش نمادهای مختلف بورسی را از صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد