مانور سهم‌های کوچک زیر بازی بزرگان/ حقیقی امروز چگونه خرید و فروش داشتند

مانور سهم‌های کوچک زیر بازی بزرگان/ حقیقی امروز چگونه خرید و فروش داشتند

مجموع ارزش معاملات امروز بازارسرمایه تا این لحظه به 5 هزار و 936میلیارد تومان رسید و این درحالی است که ارزش نقدی امروز بورس تهران بیش از 4 هزار و 528 میلیارد تومان حکایت می‌کرد.

به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه در روز یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه اینگونه گذشت که شاخص‌ها مثبت بودند اما؛ هر چند که این سبزی نسبت به روز گذشته معاملاتی، کمرنگ‌تر بود.

در گروه‌های بزرگ تر، گروه‌های خورویی و بانک‌ها از افزایش شاخص برخوردار بودند و در گروه‌های کوچک تر، شاخص گروه‌های تامین آب، برق، گاز، کانی غیر فلزی و ماشین آلات بالا رفتند. شستا نیز سهمی بود که افزایش داشت و مورد توجه بازار سرمایه بود.

گروه پالایشگاهی که دیروز مورد اقبال بود امروز، چندان شرایط مساعدی نداشت؛ در هر صورت همچنان تاکیدات بیشتر روی سهام کوجک‌تر بودند و گاهی به نظر می‌رسد سهام کوجک‌تر فضا را برای رونق سهام بزرگ‌تر و شاخص ساز آماده می‌نمایند.

پله‌ای که شاخص بر آن ایستاد

با نگاهی به تابلوی مرجع بازارسرمایه می‌توان مشاهده کرد که امروز یک شنبه 18 اردیبهشت‌ماه به روند صعودی خود ادامه داد.

شاخص کل با رشد 9 هزار و 150 واحدی نسبت به روز معاملاتی گذشته 0.59 درصد رشد داشته و در پله یک میلیون و 552 هزار واحدی قرار گرفت.

اما؛ این شاخص هم‌وزن است که به رشد خود ادامه می‌دهد و رشد 2 هزار و 693 واحد صعودی بود و این شاخص رشد 0.63 درصدی را نسبت به روز گذشته رقم زد.

تاثیرگذار امروز که شاخص را بدین گونه ترسیم کردند شامل "فولاد"، "شستا"، "شبریز"، "فخوز" و "مبین" بود.

ولی اگر بخواهیم به پرتراکنش‌های بازار نگاه ویژه‌تری داشته باشیم، باید به سهم‌هایی مانند "شستا" با تعداد 37,978 معامله، "شپنا" با تعداد 22,254 معامله، "خساپا" با تعداد 19,491 معامله، "اسیاتک" با تعداد 17,817 معامله، "خودرو" با تعداد 13,345 معامله، "شبندر" با تعداد 13,221 و "شتران" با تعداد 12,637 معامله اشاره داشت.

مجموع ارزش معاملات امروز بازارسرمایه تا این لحظه به 5 هزار و 936 میلیارد تومان رسید و این درحالی است که ارزش نقدی امروز بورس تهران بیش از 4 هزار و 528 میلیارد تومان حکایت می‌کرد.

امروز در بازارسرمایه 11 میلیارد و 410 هزار برگه سهم را در بیش از 677 هزار معامله در خود به ثبت رساند.

برپایه این گزارش باید اشاره داشت که گروه‌های «خودرو» با حجم معامله 739 میلیارد تومان، «فرآورده‌های نفتی» با حجم معامله 468 میلیارد تومان و «فلزات اساسی» با حجم معامله 446 میلیاردتومان و «شیمیایی» به ارزش معامله 318 میلیارد تومان جزو برترین‌های صنعت امروز بودند.

جریان نقدینگی و صف‌ها به کدام سمت و سو حرکت کرد

با نگاهی به وضعیت ورود و خروج نقدینگی امروز می‌توان دریافت که تعداد 350 سهم در بخش مثبت قرار داشته و تعداد 146 سهم نیز جزو قفل در صف‌های خرید هستند که ارزش (1042.8 میلیارد تومان) را دارند و از سوی دیگر، تعداد 257 در بخش سرخ بازار حضور داشته که 30 نماد در صف‌فروش ایستاده‌اند و ارزش آن نیز به (43.9 میلیارد تومان) می‌رسد.

برپایه این گزارش، ارزش صف خرید و ورود نقدینگی به تک‌سهم‌ها بیشتر واکنش نشان داده و نماد‌هایی مانند نماد‌های "شبریز" به ارزش 392,8 میلیارد تومان، "بفجر" به ارزش 71,4 میلیارد تومان، "وسینا" به ارزش 50,1 میلیارد تومان، "خکاوه" به ارزش 42,3 میلیارد تومان، "شپاکسا" به ارزش 38,7 میلیارد تومان در این لیست قرار گرفته‌اند.

از سوی مقابل نیز سهم‌های "گکیش"، "ورازی"، "ثقزوی"، "دقاضی" و "شلرد" جزو نماد‌های غضب کرده نقدینگی هستند.

صف‌نشین‌های جنب تابلوی بورس

در مجموع می‌توان اینگونه بیان کرد که بازارسرمایه از یک هزار و 70 میلیارد تومان پول هوشمند پذیرایی کرد و به میزان یک هزار و 139 میلیارد تومان نیز خروج پول هوشمند در بازار ثبت شد.

"خساپا" 25 میلیارد تومان، "زگلدشت" 21 میلیارد تومان، "فخوز" 16 میلیارد تومان، "زاگرس" 13 میلیارد تومان، "فولاد" 13 میلیارد تومان، بیشترین ورود پول حقیقی را به خود اختصاص دادند.

از طرف دیگر، "شتران" 27 میلیارد تومان، "البرز" 17 میلیارد تومان، "شبندر" 12 میلیارد تومان، "خگستر" 13 میلیارد تومان خروج نقدینگی را به ثبت رساندند.

معاملات بلوکی و کد به کد

امروز تا این لحظه در بخش معامله بلوکی نماد‌های "تاپیکو" و "کگهر" مشاهده شده و در بخش کد به کد نیز امروز تا این لحظه نمادی به ثبت نرسیده است.

حجم‌های مشکوک در روز متعادل بازارسرمایه

امروز نیز می‌توان در جست‌وجوی سهم‌های با حجم مشکوک گشت و به نماد‌های "تلیسه" با حجم معامله 92 میلیون برگه سهم (بیش از سه‌برابر میانگین حجم ماه)،  "زگلدشت" با حجم معامله 24 میلیون برگه سهم (بیش از چهار و نیم‌برابر میانگین حجم ماه)،  "رکیش" با حجم معامله 21.8 میلیون برگه سهم (سه‌برابر میانگین حجم ماه)،  "پلاسک" با حجم معامله 17.8 میلیون برگه سهم (بیش از سه و نیم‌برابر میانگین حجم ماه)،  "فمراد" با حجم معامله 9.4 میلیون برگه سهم (بیش از شش‌برابر میانگین حجم ماه) و "بمیلا" با حجم معامله 7.1 میلیون برگه سهم (بیش از چهار و نیم‌برابر میانگین حجم ماه) اشاره کرد.

 
 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد