آیا قیمت مرغ و تخم مرغ تغییر می‌کند؟

آیا قیمت مرغ و تخم مرغ تغییر می‌کند؟

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: بایستی بر روی اصلاح قیمت مرغ و تخم مرغ اقدامات کارشناسی انجام و پس از آن قیمت‌های تعیین شده در ستاد تنظیم بازار بررسی شود.

به گزارش ایسنا، محمد قربانی در پاسخ به این سوال که چرا بر اساس وعده داده شده مبنی بر اصلاح قیمت مرغ در ابتدای مهرماه هنوز تغییری در این زمینه حاصل نشده است؟ گفت: فعالان صنعت طیور جلسه‌ای با معاون اول ريیس جمهوری داشتند و در آنجا قرار شد انتهای شهریور ماه و ابتدای مهرماه جلسه‌ای با معاونت امور دام جهادکشاورزی برگزار شود و  روی قیمت جدید به توافق برسند. یک جلسه آن برگزار شده و منتظر جلسه بعدی هستیم.

وی ادامه داد: برخی از فعالان این صنعت اعلام کردند که قیمت مرغ 5 درصد افزایش داشته باشد؛ ولی باید بر روی آن کار کاشناسی انجام و قیمت تعیین شده در ستاد تنظیم بازار بررسی شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی در خصوص قیمت تخم مرغ نیز گفت: صنعت تخم‌مرغ تفاهمی با شرکت پشتیبانی داشتند و روزانه تعدادی تخم مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌شد. این صنعت مطالباتی دارند که با سازمان برنامه و بودجه در حال رایزنی هستیم و مطالبات آنها به زودی پرداخت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت تخم مرغ تغییری خواهد کرد یا خیر؟ گفت: باید بر روی قیمت تخم مرغ  نیز کار کارشناسی شود، ولی بعید می‌دانم که قیمت تخم مرغ تغییری داشته باشد.

قربانی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد به بازار روغن نباتی نیز اشاره کرد و گفت: انجمن صنایع روغن نباتی در ماه‌های قبل اقدام به کاهش قیمت روغن پایین‌تر از نرخ مصوب یعنی 10 درصد در روغن خوراکی و 15 درصد در روغن صنف و صنعت کرده‌اند تا بتوانند با تحریک تقاضا فروش خود را داشته باشند.

معاون وزیر جهادکشاورزی در خصوص شکر نیز گفت: قیمت شکر درب کارخانه 18 هزار تومان و قیمت فله شکر حدود 20 هزار تومان است. قیمت شکر بسته بندی نیز تا 23هزار و 500 تومان هم‌ می‌رسد.

وی تصریح کرد: همه طبق قانون ملزم به درج قیمت مصرف کننده بر روی کالاها هستند.  اینکه در برخی از بسته‌بندی ها قیمت ها را درج نمی‌کنند خلاف است و باید دستگاه‌های مربوطه ورود پیدا کنند.

قربانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه قیمت برنج چه زمانی اعلام می‌شود؟ گفت: سال گذشته  اتفاقی که برای برخی از ارقام برنج‌های داخلی افتاد خارج از چارچوب‌های متداول بود، زیرا موضوع جدید پیش نیامده بود. به همین دلیل دولت به بازار برنج ایرانی ورود و اقدام به نرخ گذاری کرد تا فروش برنج بالاتر از نرخ تعیین شده قابل قبول نباشد.

وی در ادامه گفت: نظر کارشناسی ما این است که بگذاریم عرضه و تقاضا کار خود را انجام دهد. بخشی  از تولیدکنندگان و فعالان شالیکوبی و نمایندگان مجلس اصرار بر قیمت‌گذاری دارند که اگر وزارت جهادکشاورزی ضرورت بداند وارد می شود و قیمت را هم برای ارقام پرمحصول و هم ارقام کیفی تعیین خواهد کرد.

معاون وزیر افزود: قیمت فعلی برنج در بازار معقول است ولی اگر اتفاقی در قیمت‌ها رخ دهد، ورود خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد