اولین قیمت‌های هفته در بازار ارز/ دلار امروز 23 اسفند 99 چقدر شد؟

اولین قیمت‌های هفته در بازار ارز/ دلار امروز 23 اسفند 99 چقدر شد؟

اولین قیمت دلار در آخرین هفته امسال صبح امروز در بازار آزاد، صرافی‌ملی، بازار متشکل ارزی و سامانه سنا افزایشی اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، صبح روز شنبه بار دیگر بعد از چند هفته نرخ دلار وارد کانال 25 هزار تومانی شد و اولین قیمت معاملاتی دلار در بازار آزاد 25 هزار تومان گزارش شد. درحالی که روز گذشته معاملات بازار با نرخ 24 هزار و 690 تومان پایان یافته بود.

صرافی ملی هم قیمت دلار را با 142 تومان افزایش، به 24 هزار و 379 تومان برای فروش و 23 هزار و 896 تومان برای خرید رساند.

نخستین معاملات دلار در بازار متشکل ارزی نیز با حدود 130 تومان افزایش قیمت نسبت به آخرین قیمت روز کاری گذشته، با نرخ 24 هزار و 138 تومان آغاز شد.

نرخ اسکناس آمریکایی در سامانه سنا هم از 24 هزار و248 تومان در پایان روز پنج‌شنبه به 24هزار و 379 تومان در صبح امروز رسید.

همچنین بر اساس آخرین معاملات روز گذشته کاری در سامانه نیما نرخ خرید حواله دلار 22 هزار و 946 تومان اعلام شد. نرخ فروش این ارز در نیما هم 23هزار و 203 تومان است.

اولین نرخ دلار در حالی افزایشی اعلام شد که با توجه به اظهارات اخیر یک مقام ارشد آمریکایی درباره آزاد نشدن ارزهای بلوکه شده ایران، این رخداد در ابتدای هفته چندان دور از انتظار نبود. علاوه بر این اظهارات، افشای میزان صادرات نفت ایران در سال جاری، انتشار آمارهای پولی و رکورد جدید نقدینگی، بلاتکلیفی fatf و نامشخص بودن وضعیت رفع تعهدات ارزی امسال هر یک به طور جداگانه سیگنالی مهم تلقی می‌شود که توانایی ایجاد نوسان افزایشی در بازار را دارد.

مطالعه بیشتر: تاثیر رکورد نقدینگی بر قیمت ارز / دلار تا پایان سال گرانتر می‌شود؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد