معتمدیان : ظرفیت های استان آذربایجان غربی برای جذب سرمایه گذار بی نظیر است

معتمدیان : ظرفیت های استان آذربایجان غربی برای جذب سرمایه گذار بی نظیر است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به توجه ویژه دولت به مناطق مرزی در توسعه اقتصادی، گفت: دولت سیزدهم اعتبارات مصوب...
به گزارش خبرگزاری برنا آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان در ادامه بازدیدهای خود از واحدهای تولیدی تحت عنوان " یکشنبه های تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" اظهار کرد: در سفر اخیر رییس جمهور محترم به آذربایجان‌غربی، اعتبار ویژه ای برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی در استان مصوب شد.

وی افزود: با بهره مندی از این ظرفیت اعتباری و توسعه این بخش، هزینه‌های حمل و نقل و قیمت تمام شده کالا در استان به صورت محسوسی کاهش می‌یابد که نقش بسزایی در کاهش تورم در منطقه خواهد داشت.

معتمدیان به ضرورت جذب سرمایه گذار خارجی در توسعه استان اشاره کرد و ادامه داد: دولت عزم راسخی برای تحقق رشد اقتصادی پیش بینی شده دارد، در همین راستا مسیر جذب سرمایه گذار خارجی هموار می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پیشران‌های اقتصادی قابل توجهی برای استان تعیین شده است، اضافه کرد: در تلاشیم تا با بهره مندی از تمامی ظرفیت‌های اقتصادی همچون هم مرزی با سه کشور رسیدن به رشد اقتصادی تعیین شده برای سال جاری را محقق سازیم.

معتمدیان همچنین با اشاره به وجود نزدیک به یک‌ هزار کیلومتر مرز این استان با سه کشور از جمله ترکیه یادآور شد: این استان، بیشترین زیرساخت تجاری شامل 9 گمرک و پنج پایانه صادراتی را در اختیار دارد که در اهتمام داریم از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن برای توسعه استان بهره ببریم.

انتهای پیام

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد