جذابیت در نیمه دوم بازار امروز

جذابیت در نیمه دوم بازار امروز

در پیش بینی بازار امروز می توان گفت با این قیمت نرخ ارز و قیمت‌های جهانی و صد البته برگشت خوبی که چهارشنبه از محدوده تقریبی 1/520 میلیون واحد داشتیم، بازار امروز دست‌کم در نیمه دوم معاملات جذاب خواهد شد.

به گزارش بورس نیوز، در معاملات روز چهارشنبه شاخص‌ها قدری مثبت شدند تا در مجموع شاخص کل این هفته افزایش یابد. در هفته گذشته شاخص کل کاهش یافت و بهبود هفته جاری می‌تواند زمینه ساز شرایط بهتری برای هفته‌های آینده باشد.

در ابتدای زمان مبادلات حجم معاملات مقدار ضعیف به نظر می‌رسید، اما به تدریج با افزایش معاملات این وضعیت بهتر شد. برخی از صنایع مانند انبوه سازی به خاطر برنامه‌های اعلامی دولت سیزدهم در زمینه تولید گسترده مسکن مورد توجه بوده و تحرکات سهام آن‌ها زیرنظر سهامداران است.

در آخرین روز معاملات هفته گذشته شاخص هم وزن تا حدودی نزدیک به شاخص کل بود و آن برتری سهام کوچک‌تر نسبت به سهام بزرگ‌تر مشاهده نمی‌شد.

کاهش قیمت دلار و ثبات سکه

روز گذشته دلار در بازار آزاد با مقداری کاهش در سطح 27880 تومان معامله شد و سکه در معاملات خود تقریبا در سطح 12 میلیون و 215 هزار تومان ثابت ماند. ابراز نگرانی آژانس اتمی از تضعیف جدی وظایف نظارتی‌اش در ایران، هشدار برخی طرفین برجام نسبت به طولانی شدن مذاکرات و همچنین احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام درصورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، از جمله اخباری است که مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته است.

سنگین شدن بشکه‌های نفت و روند افزایشی قیمت آن

نفت برنت در معاملات روز گذشته 1.36 واحد افزایش یافت و در 72.71 دلار در هر بشکه در هر حال معامله است. چین برای اولین بار با هدف کاهش قیمت، از ذخایر استراتژیک خود نفت آزاد کرد. در همین حال، ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته با 1.529 میلیون بشکه کاهش به 423.9 میلیون بشکه رسید که پنجمین کاهش متوالی و پایین‌ترین سطح از سپتامبر 2019 است. طبق منابع پیش بینی شده که روز دوشنبه، اوپک انتظارات خود را از رشد تقاضای نفت در سال 2022 را کاهش دهد.

اونس جهانی طلا در معاملات دیروز با 1.37 واحد کاهش در 1792 دلار در حال معامله بوده به طوری که فاصله چندانی با پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای خود ندارد.

از شرق تا غرب

شاخص Nikkei 225 با جهش 373 واحدی به بالاترین حد خود در 6 ماه گذشته رسید. زیرا سرمایه گذاران امیداورند که نخست وزیر جدید محرک اقتصادی گسترده‌ای را ایجاد کند. دولت ژاپن یک برنامه اساسی برای کاهش محدودیت‌های کووید 19 با استفاده از گواهی واکسن تصویب کرد.

بازار امروز نوبت کیست

در پیش بینی بازار امروز می توان گفت با این قیمت نرخ ارز و قیمت‌های جهانی و صد البته برگشت خوبی که چهارشنبه از محدوده تقریبی 1/520 میلیون واحد داشتیم، بازار امروز دست‌کم در نیمه دوم معاملات جذاب خواهد شد.

براین اساس انتظار داریم که بازار در یک فرایند منطقی در ورای 1/530 میلیون واحد تثبیت شده و به مرور مهیای عبور از حد بالای مقاومت جاری در محدوده 1/586 میلیون واحد شود. در صورت بروز چنین اتفاقی در روز‌های ابتدایی پاییز، باید آماده حرکت به سمت مقاومت بین راهی بعدی در محدوده 1/736 میلیون واحد باشیم. در این مدت منتظر شکل گیری و یا ظهور الگوی جدید در شاخص کل خواهیم بود.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد