تجربه شفاف‌سازی شستا به دیگران منتقل شود

تجربه شفاف‌سازی شستا به دیگران منتقل شود

در بازدید سرزده معاون امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور از شستا مطرح شد، زمینه انتقال تجربیات سامانه‌های شفافیت شستا به دیگران فراهم شود.

اخبار شرکتها؛ معاون امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور روز دوشنبه 11 مرداد 1400 دربازدید 5ساعته از شستا جزییات اقدامات و دستاوردهای شستا را بررسی کردند.

در این نشست، محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا گزارش مبسوطی از عملکرد 3سال اخیرارايه کرد و گفت: رشد سود خالص شرکت اصلی شستا از 1250 میلیارد تومان به 32هزار میلیارد تومان در سال مالی گذشته نتیجه عملکرد شفاف و گزارش‌گیری و پیگیری‌های مستمر مدیریتی است.

مدیرعامل شستا در این نشست تخصصی، با تحلیل عملکرد 18سال اخیر شستا، تصریح کرد: سود خالص 3سال گذشته شستا معادل 2برابر جمع 18سال گذشته بوده است.

در این نشست گزارش سامانه‌های شفافیت شستا ارايه و هیات سازمان بازرسی سوالات و نکات خود را مطرح کردند.

پس از استماع گزارش محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا، غلامعباس ترکی، معاون امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور ضمن تقدیر از گزارش ارايه شده و دستاوردهای محقق شده در شستا، ضمن تاکید بر تعمیق همکاری‌های شستا و بازرسی کل کشور، گفت: لازم است بخش حقوقی و زیرساخت‌های حقوقی مجموعه تقویت شود و هیات رسیدگی به تخلفات در شرکت‌ها و کمیته انضباطی حسب چارجوب حاکمیت شرکتی تقویت و فعالانه‌تر عمل کند.

ترکی با بیان این‌که مجموعه عملکرد ساماندهی شرکت‌ها از جمله ادغام‌ها و انحلال‌ها، عرضه در بورس و افزایش سرمایه‌ها کارهای بزرگی است که باید مجدانه پیگیری شود، تصریح کرد: عرضه محصولات در بورس کالا و منافعی که به واسطه افزایش درآمد و جلوگیری از پول‌شویی ایجاد می‌کند بسیار ضروری و ضمن توسعه ارايه تولیدات در بورس کالا باید اطلاع‌رسانی و آموزش در این بخش بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در این نشست تخصصی توجه به بازارهای صادراتی، فناوری های جدید و با تکنولوژی بالا توجه ویژه به کسب درآمدهای ارزی را از مجموعه‌های بزرگی همچون شستا مورد انتظار دانست و اضافه کرد که باید این موارد در بودجه و برنامه‌های عملیاتی ویژه تر لحاظ شود.

معاون امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشوردر ادامه تصریح کرد: در سرمایه‌گذاری های شستا ضمن رعایت و لحاظ کردن عدالت سرمایه‌گذاری و آمایش سرزمینی، ظرفیت‌ها و مزیت‌های ویژه هر استان باید مورد توجه قرار گیرد.

ترکی در پایان این نشست ضمن تشکر از اقدامات گسترده شفافیت در شستا، گفت: امکان استفاده و انتقال تجربیات طراحی و اجرای سامانه‌های شفافیت شستا به دیگر محیط‌های اقتصادی فراهم شود.

در این نشست علاوه بر غلامعباس ترکی، معاون امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، آقایان یوسف‌نژاد بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رضاپور، معاون بازرسی امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی، باتقوا سربازرس امور شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و آقایان شیخی و مشایخی مشاورین معاونت امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد