واردات انرژی هند صفر می‌شود!

واردات انرژی هند صفر می‌شود!

نخست وزیر هند با تشریح اولویتهای ملی، اعلام کرد هند قصد دارد واردات انرژی را تا 25 سال آینده به صفر برساند و 100 تریلیون روپیه (1.35 تریلیون دلار) در زیرساخت سرمایه گذاری خواهد کرد.

ایسنا: نخست وزیر هند با تشریح اولویتهای ملی، اعلام کرد هند قصد دارد واردات انرژی را تا 25 سال آینده به صفر برساند و 100 تریلیون روپیه (1.35 تریلیون دلار) در زیرساخت سرمایه گذاری خواهد کرد.

نارندرا مودی در سخنرانی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال هند اعلام کرد نقشه راه خودکفایی انرژی شامل تبدیل هند به قطب جهانی هیدروژن سبز و صفر کردن انتشار کربن توسط راه آهن این کشور تا سال 2030 است.

هند که سومین مصرف کننده انرژی و واردکننده بزرگ نفت جهان است، 85 درصد از نیازهای نفتی خود را از طریق واردات تامین می کند و به گفته مودی، سالانه 12 تریلیون روپیه برای واردات انرژی هزینه می کند. نخست وزیر هند اعلام کرد دولت به توسعه سوخت مبتنی بر گاز و برقی سازی وسایل حمل و نقل متمرکز شده است.

همزمان با محدود شدن حمایت سرمایه گذاران جهانی از شرکتهایی که آلایندگی کربن بالایی دارند، دولت مودی شرکتهای هندی را تشویق می کند به جای استفاده از سوخت فسیلی، به طور کامل به استفاده از انرژی تجدیدپذیر روی بیاورند. این کشور قصد دارد ظرفیت نیروی تجدیدپذیر را تا سال 2030 پنج برابر کند تا به اهداف کربن زدایی نايل شود.

مودی با اعلام برنامه میان مدت دولت برای تقویت رشد اقتصادی، برنامه زیرساخت ملی را رونمایی کرد که شامل یکپارچه کردن حمل و نقل است.

هند که با چین برای جذب زنجیره تامین جهانی رقابت می کند، در تلاش برای جذب سرمایه گذاریهای تولید برای رشد اقتصادش در دوران پساکروناست.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مودی هفته گذشته خواستار هدف گذاری 400 میلیارد دلار صادرات در سال مالی جاری شد. صادرات این کشور سال گذشته 7.2 درصد کاهش داشت و به 290.6 میلیارد دلار رسید. این کشور به دنبال منطقی سازی قوانین نیروی کار، اصلاحات کشاورزی و اصلاح قوانین مالیات است تا رشد اقتصادی را تقویت کند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد