تحقق سود عملیاتی 215 درصدی گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

تحقق سود عملیاتی 215 درصدی گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

امروز شنبه 8 مردادماه 1401 در مجمع عمومی عادی سالیانه گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، محمدصادق واعظی از تحقق سود...

به گزارش خبرگزاری برنا، امروز شنبه 8 مردادماه 1401، مجمع عمومی عادی سالیانه گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با نماد «زکوثر» با حضور 82 درصد از سهام داران و نمایندگان سازمان‌های اقتصادی کوثر، بورس و موسسه حسابرسی مفید راهبر به صورت صورت حضوری و شرکت برخی سهامداران از طریق بستر مجازی برگزار شد.

در این نشست که به ریاست حمیدرضا جعفری معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر به عنوان ريیس مجمع برگزار شد، محمدصادق واعظی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به ارايه گزارش عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1400 پرداخت.

واعظی در ابتدا به تشریح شاخص‌های سرمایه گذاری، تولید و مقایسه سرانه‌های مصرف در دوسال اخیر پرداخت و گفت: ارزش افزوده حوزه سرمایه گذاری کشاورزی کشور در سال 1400 نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی منفی بوده و از جهتی، سال گذشته شاخص قیمت تولید در این بخش نیز 1.6 درصد نسبت به سال 1399 افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به این نوسان و شرایط بحرانی در حوزه کشاورزی و زراعت، گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با تکیه بر بهبود عملکرد شرکت‌های تابعه به ویژه در حوزه طیور، توانست در سال 1400 نسبت به 1399 به سود عملیاتی 215 درصد برسد.

دبیر مجمع عادی سالانه زکوثر یادآور شد: این گروه با نماد «زکوثر» از سال 1398 در بورس تهران عرضه و 61 درصد سهم بازار جوجه یکروزه پدر و مادر گوشتی، 5.7 درصدجوجه یکروزه گوشتی، 41 درصد جوجه یکروزه پدر و مادر تخم گذار و 24.6 درصد جوجه یکروزه تخم گذار تجاری را به خود اختصاص داده است.

واعظی ادامه داد: گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر دارای 7 زنجیره کسب و کار در زمینه‌های طیور گوشتی، طیور تخم گذار، دام سنگین، دام سبک، آبزی پروری، زراعت و گلخانه و امور زیرساختی و پشتیبانی کسب و کار‌های فوق است.

وی با بیان برنامه‌های مهم و عملیاتی هیيت مدیره گروه اعلام کرد: ضمن اهتمام به تکمیل پروژه‌های نیمه کاره، سه شرکت از شرکت‌های تابعه امسال به بازار سرمایه عرضه می‌گردند.

پس از گزارش مدیرعامل، حسابرس و بازرس مستقل، در مورد 14 بند حسابرسی توضیح خواست که واعظی به پرسش‌ها و ابهامات پاسخ داد و در نهایت مصوبات مالی جلسه جهت اجرا در سال مالی جدید توسط جعفری به عنوان ريیس مجمع قرايت و سود سهامداران نیز با اولویت سهامداران حقیقی به میزان 1100 ریال (به ازای هر سهم) و در مجموع 000/025/3 میلیون ریال تعیین و تقسیم شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد