کوکاکولا برای حمل مواد اولیه سراغ‌ کشتی‌های زغال‌کش رفت

کوکاکولا برای حمل مواد اولیه سراغ‌ کشتی‌های زغال‌کش رفت

در حالی که شرکت تولید نوشابه‌های کوکاکولا معمولا حمل و نقل خود را به وسیله کشتی‌های کانتینربر انجام می‌دهد اما حالا دست به دامان کشتی‌های حمل و نقل زغال‌سنگ شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از QZ، به طور کلی شرکت کوکاکولا برای جابه‌جایی کالاهای خود از کشتی‌های کانتینربر استفاده می‌کنند اما حالا به قدری با مشکل در دسترسی به کشتی‌های متداول مواجه شده که برای جابه‌جایی مواد اولیه خود دست به دامان کشتی‌های حمل ذغال‌سنگ شده است.

از یک طرف کشتی برای حمل و نقل پیدا نمی‌شود و از طرف دیگر به لطف بحران کرونا قیمت حمل و نقل کانتینر توسط کشتی‌ها به قدری افزایش یافته که کوکاکولا تصمیم گرفته تا استفاده از کشتی‌های کانتینربر را تا آنجا که می‌تواند کنار بگذارد.

آلان اسمیت، مدیر چرخه تامین کوکاکولا، چند روز پیش گفته بود که این شرکت سه کشتی ذغال‌کش و مخصوص حمل بارهای فله را برای انتقال بارهای خود از آسیا به کارخانه‌های آمریکا اجاره کرده است. در واقع هم اکنون کوکاکولا به روشی از حمل و نقل روی آورده که از سال 1960 به بعد منسوخ شده است.

اسمیت در شبکه اجتماعی لینکداین نوشته زمانی که به خاطر بحران در حوزه حمل و نقل اقیانوسی به کشتی کانتینربر دسترسی نداریم مجبور خواهیم بود که به یک روش دیگر متوسل شویم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد