نفت چه زمانی به 100 دلار می‌رسد؟

نفت چه زمانی به 100 دلار می‌رسد؟

شرکت بازرگانی نفت ترافیگورا پیش بینی کرد با وجود چالش کووید برای تقاضا در زمستان امسال، احیای تقاضای جهانی قیمت نفت را تا پایان سال 2022 در مقطعی به 100 دلار در هر بشکه خواهد رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سعد رحیم، اقتصاددان ارشد ترافیگورا در کنفرانس مجازی مجمع نفت آسیا اقیانوسیه آرگوس گفت: نه تنها قیمت بلکه الگوهای قیمتی که می‌بینیم به ما می‌گویند بازار تشنه نفت است. تقاضا برای نفت در جهان به حد کافی از پاندمی ویروس کرونا و واریانت‌های آن در سال جاری بهبود یافته و بازار نفت در وضعیت بسیار مطلوب‌تری قرار دارد.

وی گفت: اگر شرایط مناسب باشد، ما احتمالا تا پایان سال آینده می‌توانیم شاهد نفت 100 دلاری باشیم.

در اواسط امسال پیش از این که واریانت دلتا در آمریکا و اقتصادهای آسیا و اروپا شیوع پیدا کند، بزرگترین شرکت‌های بازرگانی کالای جهان از جمله ترافیگورا پیش‌بینی کرده بودند که صعود نفت به 100 دلار در هر بشکه را بعید نمی‌دانند.

مدیران ارشد شرکت‌های بازرگانی کالا در نشست کالاهای جهانی فایننشیال تایمز در ژوين اظهار کرده بودند اگرچه نفت ممکن است به سمت یک ابرچرخه جدید حرکت نکند اما به دلیل بهبود قوی تقاضا و محدودیت عرضه، قیمت‌ها همچنان فضا برای افزایش از سطح فعلی دارند.

جرمی وایر، مدیرعامل ترافیگورا آن زمان گفته بود احتمال 100 دلاری شدن نفت وجود دارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اقتصاددان ارشد ترافیگورا اظهار می‌کند اگر شرایط مهیا باشد، نفت 100 دلاری یک احتمال محسوس است. شرایط بازار به احیای تقاضا اشاره دارند. حجم ذخایر شناور در سطح جهانی عادی شده و ذخایر آمریکا پایین میانگین پنج ساله هستند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد