شاخص کل دوباره رکوردشکنی می کند؟ / بازگشت نقدینگی به بورس

شاخص کل دوباره رکوردشکنی می کند؟ / بازگشت نقدینگی به بورس

امروز هم شاخص کل و شاخص هم وزن مثبت هستند و در این میان شاخص هم وزن به نسبت رشد بیشتری را از خود به جای گذاشته...

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ تا اینجا بازار برای هشتمین روز معاملاتی متوالی با صعود همراه بوده است تا نشان دهد که همین بازاری که تا سه هفته پیش در افت حوصله همه را سر برده بود، در صعود سریع است. شاخص هم وزن نیز بیش از 1.91 درصد رشد را به ثبت رسانده است تا در این رالی صعودی گوی سبقت را از شاخص کل برباید که خود می‌تواند حاکی از اقبال بیشتر فعالان بازار به سهم های کوچکتر نسبت به بزرگان و شاخص سازان باشد. قیمت‌های جهانی و قیمت دلار آزاد همچنان محرکی برای رشد بازار هستند.البته باید در نظر داشت که معیار سوددهی و تاثیرگذار بر شرکت‌ها دلار نیمایی است و نه دلار آزاد ولی می‎توان با افزایش قیمت دلار آزاد انتظار افزایش قیمت دلار نیمایی را داشت؛امری که کم و بیش تا الان هم اتفاق افتاده است.ارزش معاملات خرد هم روند امیدوارکننده چند روز اخیر خود را حفظ کرده است که همچنان مولفه‌ای است که سهامداران را به تدوام روزهای سبز فعلی امیدوار می‌کند.

تا نیمه معاملات امروز،شاخص کل رشد حدود 33هزار واحدی را ثبت کرده است و در صورت ادامه این روند باید دوباره منتظر رکورد شکنی بازدهی روزانه شاخص کل باشیم

فملی،فولاد،وبملت و شستا بیشترین نقش در صعود شاخص را ایفا کردند.

شاخص هم وزن نیز 8هزار و 354 واحد صعود را به همراه داشته است.

ارزش معاملات خرد هم به 2هزار و 425 میلیارد تومان رسیده است و حقیقی ها تا اینجا 156 میلیارد تومان وارد بازار کرده‌اند. دو عاملی که نشان می دهد کم کم پول های پارک شده وارد بازار سهام شده اند.

شتران با 24،شبندر با 15.5 و شراز با 15 میلیارد تومان بیشترین ورود و فرز با 10.5،زپارس با 10 و خساپا با 7 میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز،گروه فرآورده های نفتی با 70.5 میلیارد تومان بیشترین ورود و گروه شرکتهای چندرشته‌ای صنعتی با 8.5 میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود زدند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد