پیش‌بینی بورس فردا 20 بهمن 99 / تغییر دامنه نوسان، بورس را مثبت می‌کند؟

پیش‌بینی بورس فردا 20 بهمن 99 / تغییر دامنه نوسان، بورس را مثبت می‌کند؟

تصمیم جدید سازمان بورس در رابطه با کم کردن دامنه نوسان منفی از 5 درصد به 2 درصد باعث تغییر روند بازار سهام شد، اما این تصمیم چقدر بر بازار سهام تاثیر دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بازار سهام به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود اما در جریان معاملات امروز تصمیم کم کردن دامنه نوسان منفی و توقف فروش سهم از سمت بازارگردان‌ها باعث روند صعودی بورس شد، اما سوال اینجاست که روند صعودی چقدر پایدار است؟

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه تغییر دامنه نوسان گفت: واقعیت این است که این تصمیم به صورت مقطعی روند بورس را دستخوش تغییر می‌کند اما در بلندمدت تصمیم درست و قابل دفاعی نیست، این تصمیم در سال 84 نیز در بازار سهام گرفته شد و دامنه نوسان منفی سهم‌ها از منفی 5 درصد به منفی 2/5 درصد و دامنه نوسان مثبت به 12/5 درصد رسید اما تاثیر چندانی نداشت. البته ما باید قبول کنیم شرایط حال حاضر بورس تغییر کرده است و بازار می‌خواهد به ارزش واقعی خود برسد و رشد شارپی امسال نیز با وجود تمام ابزارهای کنترلی صورت گرفت.

این کارشناس در ادامه گفت: این تصمیم می‌تواند مانند مسکنی برای بازار سهام باشد و در کوتاه‌مدت تاثیرات مثبتی ایجاد کند.

این کارشناس در رابطه با ادامه معاملات این هفته گفت: به نظر می‌رسد ادامه معاملات این هفته از بازار سهام با جو مثبت همراه باشد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد