علی بابا، همچنان در صدر صنعت سفر و گردشگری ایران

علی بابا، همچنان در صدر صنعت سفر و گردشگری ایران

شرکت سفر‌های علی بابا درحالی با انتشار گزارش جامع سالیانه خود و ارايه آمار و اطلاعات یک سال گذشته، نسبت به مستندسازی کارنامه خود و صنعت گردشگری ایران، برای مخاطبانش اقدام کرده که ظاهرا جهان در مسیر عادی شدن شرایط قرار گرفته است.

خواندن 2دقیقه

به گزارش بورس نیوز، شرکت سفر‌های علی بابا درحالی با انتشار گزارش جامع سالیانه خود و ارايه آمار و اطلاعات یک سال گذشته، نسبت به مستندسازی کارنامه خود و صنعت گردشگری ایران، برای مخاطبانش اقدام کرده که ظاهرا با عزم جهانی برای مقابله با همه‌گیری کرونا، تولید انبوه و استفاده مستمر از واکسن‌های گوناگون در کشور‌های مختلف، جهان تجربه گذر از این بحران را آغاز کرده و صنعت سفر، گردشگری و خدمات هوایی ایران و جهان در مسیر عادی شدن شرایط قرار گرفته است.

بررسی گزارش عملکرد علی بابا در یک سال گذشته نشان می‌دهد که این مجموعه، علیرغم افت شدید درخواست‌های سفر و مواجهه به موج استرداد‌هایی که از اوایل اسفندماه سال 98 شروع شد، با حفظ موقعیت خود، در مقایسه با شرایط قبل از کرونا، حتی در بخش‌های زیرساختی، به شکلی دوراندیشانه به توسعه و بسترسازی‌های مهمی اقدام کرده است.

گزارش منتشر شده حاکی از آن است که علی بابا در سال گذشته توانست مثل گذشته، رتبه اول سفر ایران را در اختیار داشته باشد و در زمینه توسعه محصول و ریل‌گذاری برای آینده، برخلاف مسیر انفعالی بازار سفر، کاملا فعالانه عمل کند.

براساس این گزارش، علی بابا توانسته در سال بحرانی گذشته به لحاظ، سخت افزاری، نرم افزاری، تکنولوژیک و افزایش توان علمی، در مسیر «زیرساخت سازی هرچه بیشتر» قدم بگذارد که راه اندازی و توسعه چند پلتفرم و مارکت پلیس (بازارگاه)، سرمایه گذاری‌های بین بخشی و توسعه همکاری‌های برون‌سازمانی و بازبینی نقشه راه پیش روی این گروه، بخشی از این فعالیت‌ها بوده است.

توسعه هوش مصنوعی در ارگانیسم کسب و کار، بخصوص در زمینه تعمیق مشتری‌مداری و تسهیل و تسریع فرایند خدمات و سرویس‌ها وهمچین توسعه سبد محصولات، از دیگر رویکرد‌های علی بابا در سال گذشته است که براساس گزارش جامع سالیانه آن قابل ملاحظه است.

این گزارش همچنان اشاره دارد که علی‌بابا در یک سال گذشته، در زمینه تکمیل چرخه سفر، گام‌های عملیاتی موثری برداشته و مدت زمان همراهی با مشتری براساس ایده‌های کارسازی شده، به مراتب افزایش خواهد یافت.

تداوم موفقیت‌های گروه علی بابا در تولید محتوای حرفه‌ای مانند پادکست سفر «رادیو دور دنیا» و کتاب سفر علی بابا و تعاملی‌تر کردن روند ارتباط با مخاطب را نیز باید به مجموعه این فعالیت‌ها اضافه کرد که براساس گزارش منتشر شده، افزایش چشمگیر بازدید از رسانه‌ها و ابزار‌های ارتباطی علی بابا در سال گذشته، نشان از موفقیت در این زمینه دارد.

ضمن این که دگرگونی در کیفیت ارتباطات و افزایش کمی تماس‌های ورودی و خروجی از مرکز تماس بزرگ علی بابا در سال گذشته، نشان می‌دهد در سالی که مسافران برای انجام سفر‌های ضروری خود با چالش‌های متعددی مواجه بودند، مرکز تماس علی بابا توانست ضمن همراهی موثر با مسافران، در تمام لحظه‌های سفر همراه آن‌ها باشد.

علی بابا در گزارش جامع سالیانه خود که قرار است از این پس به صورت مستمر تدوین و منتشر شود، بخشی را هم به وضعیت شاخص‌های کلی صنعت سفر در کشور و جایگاه دست اندرکاران این حوزه اختصاص داده است که با توجه به منابع اطلاعاتی مستند علی بابا، مرجع قابل اتکایی برای مطالعه وضعیت این صنعت در کشور است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد