تفاهم‌نامه احداث پل مرزی اتومبیل‌رو بر رودخانه آستاراچای امضا شدپ

تفاهم‌نامه احداث پل مرزی اتومبیل‌رو بر رودخانه آستاراچای امضا شدپ

ایلنا: تفاهم‌نامه احداث پل مرزی اتومبیل‌رو روی رودخانه آستاراچای با حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و معاون نخست‌وزیر کشور آذربایجان به امضا رسید و...

به گزارش ایلنا، خیراله خادمی احداث این پل را در تکمیل کریدور شمال- جنوب موثر دانست و گفت: احداث این پل با توجه به مشترکات فرهنگی، اجتماعی و دینی دو کشور همسایه موجب توسعه اقتصادی، گردشگری، صنعتی و حمل و نقل دو کشور می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مزایای ساخت این پل اظهار داشت: پل مرزی آستاراچای موجب توسعه ترانزیت میان دو کشور می‌شود که در موازات پل ریلی موجود توسعه همه جانبه منطقه را به همراه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پل آستاراچای به طول حدود 100 متر در موازات آزادراه باکو تا مرز آستارای ایران ساخته می‌شود و اتصال آستارای ایران به باکو را برقرار می‌کند.

خادمی درباره مرز موجود میان ایران و آذربایجان از طریق شهر آستارا اظهار داشت: پل موجود در بافت قدیمی شهر آستارا قرار دارد اما پل جدید آستاراچای در مجاورت پل راه‌آهن احداث و به آذربایجان وصل می‌شود.

وی افزود: با احداث پل مرزی آستاراچای و بزرگراه آستارا - آستارا، مسیر آستارا - باکو تکمیل شده و این بزرگراه از باکو به خطوط زمینی ایران متصل می‌شود. این مسیر ارتباطی ترانزیت کالا از ایران و کشور آذربایجان به کشورهای CIS و اروپای شرقی را تسهیل می‌کند و دسترسی کشور جمهوری آذربایجان به خلیج فارس و دریای عمان را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درخصوص ویژگی‌های این پل تصریح کرد: طول پل حدود 100 متر، عرض آن 31 متر و زمانبندی اجرای آن 18 ماه در نظر گرفته شده است؛ پل در سه دهانه و بر روی رودخانه آستاراچای ساخته می‌شود.

خادمی افزود: براساس توافقات انجام شده میان دو کشور، 50 درصد از هزینه ساخت پل را دولت ایران و 50 درصد مابقی را کشور آذربایجان برعهده می‌گیرند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد