عربستان و چین 34 قرارداد سرمایه گذاری امضا کردند

عربستان و چین 34 قرارداد سرمایه گذاری امضا کردند

ایلنا: شرکت‌های سعودی و چینی در چارچوب سفر شی جین پینگ ريیس‌جمهور چین به سعودی، 34 قرارداد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را امضا کردند.

 به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین، شرکت‌های سعودی و چینی در چارچوب سفر شی جین پینگ ريیس‌جمهور چین به سعودی، 34 قرارداد سرمایه‌گذاری در تعدادی از بخش‌ها امضا کردند. این قراردادها با حضور خالد بن عبدالعزیز الفالح، وزیر سرمایه گذاری عربستان، و نمایندگانی از سازمان‌های دولتی مرتبط با بخش‌هایی که این توافق نامه‌ها حول آن بود، امضا شد.

توافقات بین دو طرف شامل بخش‌های انرژی سبز، هیدروژن سبز، فتوولتايیک خورشیدی، فناوری اطلاعات، حمل و نقل، لجستیک، صنایع پزشکی، مسکن و ساخت و ساز است.

وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی تایید کرد که این توافقنامه‌ها منعکس کننده اشتیاق سعودی برای توسعه روابط در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی و سرمایه‌گذاری با جمهوری چین است.

الفالح در چارچوب صحبت‌های خود درباره سفر ريیس جمهور چین به پادشاهی، گفت: این سفر نشان دهنده اشتیاق رهبران دو کشور برای توسعه و تقویت روابط و مشارکت دو کشور در همه زمینه‌ها به ویژه اقتصادی است. این سفر به افزایش سرعت همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت سرمایه‌گذاری با همکاری بسیاری از شرکا در بخش‌های دولتی و خصوصی در این کشور تلاش می‌کند تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری ممتاز را یافته و سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت آنها جذب و زیرساخت‌های حمایتی، جذاب و محرک را فراهم کند.

شایان ذکر است که حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 2021 بالغ بر 304 میلیارد ریال بوده و در سه ماهه سوم سال جاری 103 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد