یک اتفاق متفاوت در بورس

یک اتفاق متفاوت در بورس

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز...

برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 22 تیر- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 4 هزار و 65 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 483 هزار و 532 واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن 4 هزار و 84 واحد پايین آمد و در رقم 405 هزار و 475 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 122 واحد افت کرد و به رقم 19 هزار و 698 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 162 نماد رشد قیمت و 436 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 27 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 73 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ بورس اوراق بهادار تهران (بورس)، شرکت بورس کالای ایران (کالا) و شرکت شیشه همدان (کهمدا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ فرابورس ایران (فرابورس)، شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای کاما (شرکت باما)، البرز (شرکت بیمه البرز) و غشان (شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت)، شرکت ریل سیر کوثر (حسیر) و شرکت زرین معدن آسیا (فزرین) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد عرضه‌ی 25 میلیارد تومانی بسته شد.

 ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و 37 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 175 درصد رشد کرد و در رقم 22 میلیارد تومان ایستاد.

بیشترین تقاضاها

امروز نماد کالا (شرکت بورس کالای ایران) با صف‌ خرید 10 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کالا، نمادهای وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) و تکنو (شرکت تکنو تار) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین عرضه‌ها

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غنوش (شرکت نوش مازندران) تعلق داشت که ارزش آن 6 میلیارد تومان بود. پس از غنوش، نمادهای فمراد، قچار، لسرما و کاما بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران برای چهارمین روز متوالی افت کردند. دیروز شاخص کل بیش از 4 هزار واحد پايین آمد و در 4 روز اخیر شاخص کل در مجموع 27 هزار و 525 واحد ریزش کرده است. در این 4 روز معاملات بازار با مازاد عرضه بسته شده است.

نمادهای فملی، میدکو، کچاد، وبملت، فولاد، رمپنا، پارس، جم، وغدیر، شستا، شیراز، شاراک، بوعلی، ذوب و پارسان بزرگان بازار در روز سه‌شنبه بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشتند.

اما دیروز ارزش معاملات خرد سهام باز هم افت کرد و با کاهش 16 درصدی نسبت به دوشنبه به 2 هزار و 821 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم از ابتدای سال جاری است.

همچنین برای بیستمین روز متوالی پول حقیقی از بورس خارج شد. در 20 روز اخیر در مجموع نزدیک به 8 هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

دیروز بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای تفارس، شپنا، شبندر، شستا، دی، مبین، شتران، فارس، فملی و کسرا تعلق داشت.

با این حال دیروز یک اتفاق متفاوت رخ داد، شاخص پس از نزول 50 دقیقه ابتدایی در ادامه معاملات روند صعودی داشت. هر چند این صعود کم رمق بود و در نهایت شاخص پايین‌تر از سطح روز گذشته قرار گرفت اما با توجه کمتر شدن فشار عرضه در بازار این امید را ایجاد کرد که در آخرین روز معاملاتی هفته روند نزولی شاخص متوقف شود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد