کوچ 7 هزار میلیارد تومان از بورس در 24 روز | رکوردداران خروج پول حقیقی از بازار سهام

کوچ 7 هزار میلیارد تومان از بورس در 24 روز | رکوردداران خروج پول حقیقی از بازار سهام

در پایان هفته اخیر رکورد 24 روز متوالی خروج پول حقیقی ثبت شد. در مجموع 24 روز اخیر 7 هزار و 432 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد که میانگین روزانه خروج پول حقیقی 309 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، در اولین روز کاری هفته اخیر روند خروج پول از بازار تداوم داشت و 914 میلیارد تومان از بازار خارج شد. در روز یکشنبه 500 میلیارد تومان از بازار خارج شد و روز دوشنبه 50 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. روز سه‌شنبه نیز 191 میلیارد تومان خروج سرمایه ثبت شد. روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بورس تهران 271 میلیارد تومان شد.

در مجموع کل هفته اخیر هزار و 926 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 385 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیش رشد 15 درصد داشته است.

رکوردداران خروج پول حقیقی

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در روز شنبه به نماد بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) اختصاص داشت. وبملت و فولاد نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بیشترین خروج سرمایه در روز یکشنبه به شپنا، بپاس، فولاد و خودرو اختصاص داشت و روز دوشنبه بپاس، شپنا و خصدرا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. روز سه‌شنبه نیز شپنا، شبندر، بپاس و وبملت بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را ثبت کردند. در آخرین روز کاری هفته نیز فولاد بیشترین خروج را داشت و شستا، شپنا و وبملت در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بنابراین در تمامی روزهای کاری هفته شاهد خروج پول سنگین بودیم تا رکورد 24 روز خروج پول پی در پی ثبت شود. در مجموع 24 روز اخیر 7 هزار و 432 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد که میانگین روزانه خروج پول حقیقی 309 میلیارد تومان بوده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد